هاب بین المللی صنایع فرهنگی خواهیم بود

به گزارش سیناپرس، انعقاد تفاهم نامه همکاری بین پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و بنیاد علمی اکو به منظور مبادلات علمی و فناوری با حضور دکتر سید کمیل طیبی رئیس بنیاد علمی اکو، دکتر حسن تقی زاده انصاری مشاوره امور بین الملل رئیس پارک و رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران،دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و معاونان و مدیران این پارک برگزارشد.

دکتر ابراهیم نبیونی معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در ابتدای این نشست ضمن اشاره به وجود ۵۰ پارک علم و فناوری در کشور که بخش عمده‌ای از آن‌ها در دانشگاه‌های استان‌ها مستقر است، عنوان کرد: در حال حاضر پنج پارک تخصصی ازجمله پارک علم و فناوری در حوزه نفت، پارک علم و فناوری در حوزه کشاورزی، پارک ICT و پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در سطح کشور وجود دارد که در میان آن‌ها پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارکی است که به‌ صورت ملی در سطح کشور فعالیت می‌کند.

معاون فناوری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی استفاده از ظرفیت رایزنان علمی ایران در کشورهای برای برقراری تعاملات بین پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و پارک‌های علم و فناوری دیگر کشورها را فرصت ویژه‌ای خواند و گفت: در حال حاضر پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در سه استان زنجان، فارس و جزیره کیش شعبه دارد و شعبه مشهد هم به‌زودی راه‌اندازی می‌شود. همچنین با مرکز ملی فرش ایران در قم و کرمان و اصفهان هم برای ایجاد مرکز رشد وابسته، قرارداد امضا شده است.

در ادامه دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی اظهارکرد: پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک ملی در حوزه صنایع فرهنگی است که به عنوان هاب بین المللی صنایع فرهنگی نیز شناخته می شود ،به همین دلیل در  راستای سیاست های این مجموعه، حضور در عرصه های بین المللی را در  برنامه کاری خود قرار داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی جایی برای فعالیت و مراودات سازمان ها و اصناف مختلف است ،بنابراین میتوانیم  بازویی در حوزه صنایع فرهنگی و فناوری های نرم باشیم.

رئیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی به برنامه های آینده این پارک اشاره کرد و گفت: برگزاری چهارمین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت و برگزاری سومین جایزه ملی تعالی گردشگری که می تواند برای کشورهای اکو جذابیت داشته باشد، از برنامه های آینده این مجموعه است.

ایمانی افزود: امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه و همکاری های مشترک بتوانیم محصولات فرهنگی ایران را با شناسنامه فرهنگی ایران در 10کشوری که زمینه آشنایی با ایران را دارند ،صادرکنیم و ارتباط بگیریم.

باید به دنبال صادرات فرهنگ مان باشیم

در ادامه دکترکمیل طیبی رئیس بنیاد علمی اکو در مورد فعالیت این بنیاد گفت: بنیاد علمی اکو یکی از سه آژانس تخصصی همکاری های اقتصادی اکو است که به صورت بین دولتی فعالیت می کند.

وی افزود: کشورهای منطقه به ویژه عضو اکو می‌توانند با توسعه تبادلات علمی و فناوری در زمینه فناوری‌های برتر، فنی مهندسی و بلاخص صنایع فرهنگی قدم‌های بسیار خوبی بردارند.

رئیس بنیاد علمی با بیان اینکه بنیاد دوره های آموزشی  زیادی در ایران برگزار کرده و فعالیت های ما در حوزه مبادلات علمی و حمایت از فعالیت های علمی، فناوری، حوزه مهندسی و کارآفرینی است  اظهار کرد: می خواهیم در کنار برگزاری دوره های اموزشی  فعالیت های تجاری سازی  و صادرات را نیز داشته باشیم.

طیبی در مورد همکاری مشترک بین بنیاد علمی اکو با پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی گفت: دیدگاه ما این است که به کمک پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی به سمت شرکت های خصوصی برویم و دست به تجاری سازی بزنیم و بتوانیم فرهنگ مان را صادر کنیم.

امیدواریم بتوانیم در منطقه اتفاقات خوبی را رقم بزنیم

در ادامه دکتر حسن تقی زاده انصاری مشاوره امور بین الملل رئیس پارک و رئیس جامعه گردشگری الکترونیکی ایران گفت: با ظرفیت هایی که در  پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی  و بنیاد علمی اکو وجود دارد، امیدواریم بتوانیم در منطقه اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

وی افزود: برگزاری  رویدادهای مشترک میتواند فرصت خوبی برای 5 هزار عضو بنیاد علمی اکو باشد تا از ظرفیت های مغفول مانده علم و فناوری استفاده کنند.

گفتنی است،این تفاهم نامه با موضوعاتی چون همکاری مشترک در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی-انجام مبادلات علمی در حوزه های تخصصی- همکاری مشترک در خصوص برگزاری جلسات، ورک شاپ، کنفرانس و سایر فعالیت های علمی با هدف ارتقای منافع طرفین-همکاری مشترک در حوزه انجام تحقیقات و آموزش حوزه تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی-بررسی فرصت های انتقال علم و فناوری و نوآوری میان کشورهای عضو اکو-فراهم نمودن و تسهیل مراکز تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی در میان کشورهای عضو اکو -فراهم نمودن زمینه های تجاری سازی محصولات خلاق و فرهنگی منعقد شد.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا