گزارش تصویری از کشتی آزادی دریاها

کشتی بسیار بزرگ و زیبای آزادی دریاها  توانائی حمل بیش از سه هزار و ششصد مسافر به همراه هزار و سیصد خدمه را دارد .ساخت این کشتی در ماه سپتامبر سال 2003 میلادی سفارش داده شده  و طی سه سال توسط شرکت فنلاندی   Aker yards Turku Shipyard ساخته شده و در سال 2006 میلادی جهت بهره برداری تحویل داده شد. این کشتی بزرگ  برای حرکت خود به دوازده هزار و هشتصد  لیتر گازوئیل در ساعت نیاز دارد که نشان دهنده میزان مصرف بالای سوخت در این کشتی است .

قیمت این کشتی در حال حاضر در حدود  800 میلیون دلار تخمین زده می شود  و وزن آن بیش از یکصد و پنجاه و چهار هزار کیلو گرم بوده و طول آن 339 متر  با عرض سی و هشت و نیم متر است . ارتفاع کشتی آزادی دریاها هم از راس تا بالا ترین نقطه آن ، بیش از شصت و سه متر است. 

طول فضای تفریحی عرشه آن بیش از 136 متر است  که در طرفین آن تعداد زیادی فروشگاه  به عرضه مایحتاج مسافرین مشغول هستند . آزادی دریاها همچنین دارای سه استخر شنا و پارک آبی مجزا است .

 زمین های ورزشی ، کافی شاپ و رستوران های متعدد  از دیگر امکانات این کشتی به شمار می روند . زمین های ورزشی موجود در این کشتی دارای تجهیزات و امکانات کامل و حرفه ای برای ورزش های صخره نوردی ، موج  سواری ، گلف ، بسکتبال ، اسکیت و اسکیت رو یخ را دارد .

 از دیگر امکانات این کشتی می توان به تلویزیون های ماهواره ای ، اینترنت پر سرعت و اتاق های بسیار لوکس اشاره کرد.  برای مواقع ضروری سی قایق بزرگ نجات در این کشتی تعبیه شده است که خیال مسافران را از بابت هر گونه حادثه ناگوار راحت می کند . بزرگ ترین اتاق این کشتی به سوئیت مجلل مشهور است 113 متر زیربنا داشته و دارای استخر اختصاصی و بالکنی زیبا و اختصاصی رو به اقیانوس است .

این کشتی توانائی حمل 3 هزار و 634 مسافر و  یک هزار و سیصد و شصت خدمه را داشته و قادر به حرکت با حداکثر سرعت 40 کیلومتر در ساعت است .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا