مراکز نوآوری علوم پزشکی تاسیس می‌شوند

دکتر یونس پناهی با اشاره به اقدامات این معاونت در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، راه‌اندازی کمیته مشورتی شورای عالی فناوری، حمایت از پارک‌های فناوری سلامت، توسعه و راه‌اندازی مراکز نوآوری سلامت و حمایت از مراکز رشد فناوری را در جهت تحقق این مهم عنوان کرد.

وی درباره حمایت از پارک‌های فناوری گفت: اساسنامه پارک‌های علم و فناوری سلامت با توجه به زیرساخت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و آیین‌نامه تاسیس پارک‌ها به صورت استانی، بازنگری و به شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شده است.

پناهی ادامه داد: درخواست‌های راه‌اندازی پارک‌های فناوری سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال بررسی است و جلسات کمیته فنی پارک‌های علم و فناوری سلامت جهت سیاست‌گذاری و اتخاذ تصمیمات اجرایی برگزار شده و پیش‌نویس آیین‌نامه ارزیابی و نظارت بر فعالیت پارک‌های علم و فناوری تدوین و به دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ارزشیابی اولیه فعالیت ابلاغ شده است.

وی با اشاره به حمایت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از مراکز رشد فناوری، تصریح کرد: چارت تشکیلاتی مراکز رشد فناوری تهیه و برای طرح و تصویب در شورای معاونان وزارت بهداشت ارسال شده و با اداره طرح و تحول اداری نیز مکاتباتی صورت گرفته شده و مستندات مورد نیاز برای ساختار سازمانی مراکز رشد ارسال شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با طراحی نظام اعتباربخشی مراکز رشد فناوری موافقت شده و شیوه‌نامه تاسیس و راه‌اندازی مراکز رشد بخش خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی نیز مصوب شده است.

پناهی با بیان اینکه شورای گسترش با تاسیس مراکز نوآوری علوم پزشکی موافقت کرده است، گفت: آیین‌نامه تاسیس و راه‌اندازی مراکز نوآوری سلامت، تهیه و به شورای گسترش برای تصویب نهایی و ابلاغ به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارسال شده است.

وی همچنین خبر داد: در راستای خودکفایی کشور در تامین دارو، واکسن و ملزومات و تجهیزات پزشکی با حفظ استانداردها و کیفیت مطلوب از ۲۲ محصول دانش‌بنیان در نمایشگاه ایران هلث ۱۴۰۱ رونمایی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا