تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد؛

این عادات روزانه وزن شما را متعادل نگه می دارد

کد خبر : 128916 شنبه 23 بهمن 1400 - 17:10:26

تحقیقات پژوهشگران نشان می دهد که عادت های ذهنی از قبیل بد بین بودن و خود آگاهی با کاهش وزن بیشتر مرتبط است. محققان توصیه می کنند درهنگام تلاش برای کاهش وزن، منطقی بوده و به واقعیات توجه کنید.

به گزارش سیناپرس، یافته های محققان نشان می دهد افرادی که ترجیح می دهند به حقایق نگاه کرده و جایگزین هایی را در نظر بگیرند، زمانی که سعی در کاهش وزن دارند، بهتر عمل می کنند. در مقابل، کسانی که با خوش بینی کودکانه به کاهش وزن می پردازند، محکوم به شکست هستند.

این مطالعات ماحصل بررسی شرایط جسمی، رژیم غذایی و کاهش وزن ۱۰۱ فرد چاق است که به آنها مشاوره، تغذیه و ورزش درمانی ترکیبی داده شد. نتایج به دست آمده نشان داد افرادی که در شروع آزمایش شش ماهه خوشبین بودند، کاهش وزن دشوارتری را تجربه کرده و با این حال، افرادی که با موفقیت وزن خود را کاهش دادند، با گذشت زمان خوشبینتر شدند، حتی اگر رژیم و تلاش برای کاهش وزن را بدبینانه شروع کردند.

به گفته محققان، پس از واقع بینی، کلید دوم برای کاهش وزن، خودآگاهی است. مهم است که در طول تلاش برای لاغری، از عواملی باعث خوردن غذا می شود آگاه باشید و اطلاعاتی را در مورد اینکه چه تغییراتی موثر هستند و چه چیزهایی موثر نیستند جمع آوری کنید.

به گزارش سیناپرس،محققان در این رابطه می گویند: افزایش خود کار آمدی و خود کنترلی بیماران به منظور کاهش استرس روانی و حفظ کاهش وزن بسیار مهم است. کاهش وزن را نه صرفاً باید به مداخله روانشناسان بالینی، بلکه به تأثیر کلی مداخله یک تیم مراقبت پزشکی جامع نسبت داد.
شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست امده از آن در مجله تخصصی BioPsychoSocial Medicine منتشر شده و در اختیار محققان قرار دارد.

مترجم: ناصر پورقدیمی