کروات برای سلامتی مضر است

به گزارش سیناپرس، خوشبختانه استفاده از کروات در کشور ما چندان رایج نبوده و تنها توسط برخی افراد در مناسبت های خاصی استفاده می شود اما در بسیاری از مناطق جهان داستان به این سادگی نبوده و مردان در بیشتر ساعات روز در محیط های اداری و رسمی ملزم به استفاده از این وسیله تزئینی هستند. 

یافته ها پژوهشگران نشان می دهد با وجود این که کراوات نمادی از هوشمندی و حرفه ای بودن است، ممکن است استفاده از این وسیله برای سلامتی شما چندان مفید نباشد. نتایج یک آزمایش بر پایه نمونه برداری میکروبی از بخش های مختلف لباس افراد در محل کار نشان داد که کروات  می تواند بیشتر از آستین پیراهن باکتری ها منتقل کرده و این امر به طور خاص در انتقال بیماری بین  پزشک و بیمار مشاهده می شود.

طی این بررسی ها همچنین مشخص شده است که سفت بستن کروات بر سلامت چشم تاثیر منفی داشته و می تواند در دراز مدت به گلوکوما یا آب سیاه چشم منجر شود که طی آن فشار داخلی چشم بیمار زیاد شده و  در نهایت می تواند منجر به کوری شود. به گزارش خبرگزاری sinapress، محققان در یک مطالعه کوچک در سال ۲۰۱۸ دریافتند که گره های محکم کروات همچنین می تواند جریان خون به مغز را تا 7.5 درصد کاهش دهد.

به گزارش سیناپرس، با این حال، خبر خوب این است که بدن انسان راه هایی برای مقابله ایمن با این تغییر فشار دارد ولی این تطبیق پذیری بدن برای همه افراد یکسان نبوده و برای نمونه وقتی افراد دارای مشکلات سلامتی دیگری هستند که توانایی آنها را برای مقابله با چنین تغییراتی کاهش می دهد، بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

پژوهشگران توصیه می کنند گروه هایی از مردم مانند افرادی که چاق هستند، سیگار می کشند یا فشار خون بالا دارند، از کروات استفاده نکنند. در خاتمه توصیه می شود اگر زمانی که کروات زده اید احساس سردرد، سرگیجه یا حالت تهوع داشتید، کراوات را بردارید.

مترجم: لیلی دهقان پور
منبع: sciencefocus
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا