زنبورداری همدان متحول می شود

دکترعلیرضا قراگوزلو در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس، اظهار کرد: استان همدان به عنوان استان برتر زنبورداری کشور از نظر راهکارها و سیاست‌های جدید بهره‌وری بوده و در این راستا نخستین زنجیره زنبورداری کشور نیز در استان همدان تشکیل می شود.

وی افزود: در آینده در کنار واحدهای پرورش زنبور و پرورش ملکه، واحدهای بسته بندی با برند مشترکی که قرار است، تعریف شود نیز کارگاه استحصال موم و بره موم و کارگاه زهرگیری تشکیل می‌شود  و به این ترتیب شاهد تحولات خوبی در حوزه زنجیره زنبورداری خواهیم بود.

دکتر قراگزلو خاطرنشان کرد: کارگاه زهرگیری از زنبور عسل اکیپ آموزشی در سال آینده تشکیل خواهد شد همچنین کارگاه ساخت کندوی زنبور عسل و کارگاه موم آج کنی از دیگر مواردی است که در این زنجیره دیده شده و یک زنجیره کامل را تشکیل خواهد داد.

وی گفت: در حال حاضر استان همدان به عنوان الگوی کشوری در حوزه مدیریت جدید زنبورداری ورود پیدا کرده و آمادگی آن را دارد که بهره وری زنبورداران را با آموزش و تکنولوژی‌های جدید افزایش دهد.

دکتر قراگزلو خاطرنشان کرد: کسانی که قصد دارند در حوزه زنبورداری فعالیت داشته باشند از آنان حمایت خواهیم کردیم و در این رابطه با توجه به سیاست‌ های کلان کشور توصیه به کیفیت تولید داریم ضمن اینکه در این رابطه در چند قالب تسهیلات پراخت می‌ شود.

گزارش: محمد جواد صفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا