اتمام فاز سوم تست کووپارس با ۱۰ هزار نفر

دکتر محمد حسین فلاح مهرآبادی در خصوص آخرین وضعیت کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس به مهر اظهار داشت: فاز سوم کار آزمایی بالینی واکسن کووپارس از دو هفته پیش در تهران و البرز آغاز شده است.

فلاح مهر آبادی با بیان اینکه باید در فاز سوم مطالعات بالینی، ۱۰ هزار نفر داوطلب را مورد تست قرار دهیم، گفت: با توجه به اینکه به نیمی از این تعداد واکسن سینوفارم تزریق می‌شود می‌توانیم اثربخشی، کارایی و ایمنی کووپارس را مورد مقایسه قرار دهیم.

سخنگوی موسسه تحقیقات و واکسن سازی رازی با بیان اینکه طی این مدت زمان، دو هزار نفر در این تست بالینی داوطلب شدند، گفت: بر اساس پیگیری‌هایی که از داوطلبان داریم تاکنون عارضه‌ای وجود نداشته است.پنجاه درصد این مطالعه تزریق واکسن سینوفارم و ۵۰ درصد کووپارس بوده است.

فلاح مهرآبادی با اشاره به زمان اتمام فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ضد کرونا کووپارس، گفت: این پروسه بستگی به داوطلب گیری دارد؛ هر چه روند داوطلب گیری سریع‌تر باشد این مرحله با سرعت پیش می‌رود.

وی افزود: برطبق پروتکل، بعد از تزریق به ۱۰ هزار نفر، نتایج آنالیز بینابینی را به سازمان غذا و دارو ارسال خواهیم کرد.

فلاح مهرآبادی با بیان اینکه این داوطلبان تا شش ماه تحت مراقبت هستند، خاطر نشان کرد: البته تاکنون ده هزار نفر واجد شرکت در مطالعه بالینی فاز سوم واکسن کووپارس بوده‌اند که بنا داریم روند کارآزمایی را با این افراد به اتمام برسانیم.

سخنگوی موسسه تحقیقات و واکسن سازی رازی با بیان اینکه اکنون یک میلیون و چهارصد هزار دوز آماده عرضه داریم، ادامه داد: در صدد هستیم از مهرماه، سه میلیون دوز در ماه به تولید برسانیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا