تتوی موقت به پوست کودکان آسیب می رساند

به گزارش سیناپرس، تیمی از پژوهشگران اسپانیایی در جدیدترین مطالعات خود به بررسی  تاثیرات خالکوبی های دائمی و موقت روی پوست پرداختند. نتایج به دست آمده از این مطالعات دارای ابعاد شگفت انگیزی بود زیرا بر اساس برخی داده ها مشخص شد ، خالکوبی های موقت در مقایسه با تتوهای دائمی آسیب بیشتری به بدن  می رسانند.

این پژوهشگران طی بررسی های خود دریافتند در تتوهای موقت که نقوش از طریق برچسب یا رنگ های زایل شونده روی پوست ایجاد می شود،  میزان بیشتری از رطوبت پوست از بین رفته و این امر می تواند به اپیدرم یا همان سد محافظ نازک پوست، آسیب برساند در حالی که این خطر در تتوهای دائمی بسیار کمتر بوده و آسیب های به مراتب کمتری را به بدن وارد می کند.

خوزه پابلو سرانو (José Pablo Serrano) ، سرپرست این تیم تحقیقاتی از دانشگاه گرانادا در این رابطه می گوید: پوستی که تتوهای موقت روی آن اعمال شده باشد دارای دمای پایین تر، قدرت آبرسانی ضعیف تر، آسیب دیدگی لایه شاخی (اپیدرم) بیشتر بوده و ظرفیت کلی آنتی اکسیدانی کمتری را در مقایسه با کنترل کننده های پوست بدون خالکوبی نشان می دهد. این آسیب ها در کودکان به مراتب بیشتر از بزرگسالان بوده و والدین باید این موضوع را در نظر بگیرند.

این پژوهشگر اسپانیایی و همکارانش هشدار می دهند که باید حدالمقدور از خالکوبی های موقت به طور خاص در کودکان استفاده نکرده و این کار به طور خاص در افرادی که از مشکلات پوستی مانند پسوریازیس یا درماتیت رنج می برند، به کلی ممنوع است.

به گزارش سیناپرس، البته این موضوع به معنی صدور مجوز برای انجام تتوهای دائمی نبوده و سرانو در ادامه توضیحات خود اضافه کرد که خالکوبی های دائمی و جوهر دار می تواند فرآیند آسیب زا و واکنش های نامطلوبی در بدن افراد ایجاد کنند. 

به همین دلیل اعضای این تیم تحقیقاتی توصیه می کنند قبل از انجام خالکوبی دائمی، با پزشک مشورت کرده و در این زمینه  احتیاط کنید.

پژوهشگران همچنین توصیه می کنند پیش از اقدام به خالکوبی دائمی، تمام اطلاعات مربوط به خطرات احتمالی عفونت یا آلرژی ناشی از آن را مطالعه کرده و در نهایت اگر همچنان مصر به انجام این کار هستید، یک سالن حرفه ای را انتخاب کنید که دارای استانداردهای کیفیت و بهداشت درجه یک باشد.
سرانو در این رابطه تاکید کرد: دانستن این مساله که آن ها قصد دارند از چه نوع رنگدانه هایی برای خالکوبی شما استفاده کرده و هرگونه حساسیت زایی احتمالی که این مواد ممکن است داشته باشد ، مفید خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی پزشکی بالینی  (Journal of Clinical Medicine) منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا