اگر حیوانات در المپیک شرکت می کردند انسان هیچ مقامی نمی آورد

به گزارش سیناپرس، فرض کنیم حیوانات هم در مسابقات المپیک حضور داشته و می توانستند با رقبای انسانی خود مسابقه دهند. به نظر شما آیا در این صورت انسان ها شانسی برای برنده شدن داشتند؟

در این گزارش ما به بررسی ۸ شاخه ورزشی از پرش طول تا مشتزنی پرداخته و رکوردهای انسانی را با قدرتمندترین ورزشکاران قلمرو حیوانات مقایسه می کنیم.

۱- پرش سه گام

رکورد انسانی پرش سه گام جهان در اختیار مایک پاول از ایالات متحده امریکا قرار دارد که توانست ۸ متر و ۹۵ سانتی  متر را طی کند. اما اگر  پلنگ برفی در مسابقات المپیک حاضر بود، می توانست با پرشی ۱۵ متری، کلیه رقبای انسانی را برای همیشه کنار بزند.

 

۲- پرش ارتفاع
 

در این شاخه ورزشی نیز در صورت حضور حیوانات، مدال طلا به خرگوش صحرایی دم سفید با پرش ۵ متر و ۷۰ سانتی متر می رسد در حالی که برترین رکورد انسانی در اختیار خاویر سوتومایور از کوبا قرار دارد که توانست از مانع ۲ متر و ۴۵ سانتی متری عبور کند. 

۳-  دوی سرعت

به نظر می رسد انسان در حوزه توانایی های جسمی در مقایسه با سایر حیوانات، حرفی برای گفتن نداشته و در دوی سرعت نیز بسیار ضعیف عمل می کند.به گزارش سیناپرس، سریع ترین انسان روی زمین در حال حاضر یوسین بولت افسانه ای از جامائیکا است که قادر به دویدن با سرعت کمتر از ۴۵ کیلومتر در ساعت است در حالی که یوزپلنگ با دارا بودن رکورد ۱۱۴ و نیم کیلومتر در ساعت، به هیچ عنوان یوسین بولت را رقیب خود نمی داند.

۴-  سریعترین شناگر

شرایط همنوعان ما در دنیای آب نیز چندان تعریفی نداشته و در شرایطی که رکورد انسانی شنای سرعت در اختیار مایکل فیلیپس آمریکایی با کمی بیشتر از ۷ کیلومتر در ساعت است، بادبان ماهی می تواند با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت شنا کند.

۵-  عمیق ترین غواصی

رکورد انسانی غواصی در اعماق دریا را یک فرد مصری به نام احمد گبر در اختیار دارد که توانسته است تا عمق ۳۳۲ متری دریا فرو رود! در این حوزه اما رکورد جانوری در اختیار نهنگ غازمنقار  با ۲ هزار و ۹۹۹ متر است. احتمالا اگر این نهنگ ها کمی تلاش کنند به رکورد ۳ هزار متری نیز دست پیدا خواهند کرد.

۶- وزنه برداری

رکورد جهانی این رشته نوستالژی که تا چندی پیش رکورد جهانی آن در اختیار ورزشکار ایرانی حسین رضازاده بود، در حال حاضر به لاشا تالاخادزه از گرجستان تعلق دارد که توانست وزنه ۴۸۵ کیلوگرمی را مهار کند. در دنیای جانوران اما فیل آفریقایی به سادگی قادر به بلند کردن اشیا یک تنی بوده و بعید است انسان در المپیک قادر به شکاندن این رکورد باشد.

۷-  دو ماراتن

دوندگان دوی ماراتن باید مسافتی برابر با  ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متر را پشت سر بگذارند که در حال حاضر این رکورد در اختیار الیود کیپچوگه از کشور کنیا است که توانسته است این مسافت را در ۲ ساعت و ۱ دقیقه و ۳۹ ثانیه طی کند در حالی که جناب شترمرغ بدون زحمت می تواند همین مسافت را در ۴۵ دقیقه بدود.

۸-  سریعترین ضربه مشت

بررسی تمامی این آمارها نشان می دهد که بهتر است ما به عنوان انسان، از قدرت مغزمان استفاده کرده و چندان به فکر رقابت فیزیکی با حیوانات نباشیم. بدون شک اگر انسان قرار بود در دنیای حیوانات با سایر جانوران دعوا کرده و مشت بزند، محکوم به شکست بود زیرا رکورد انسانی این رشته در اختیار کیت لیدل ، ریاضیدان، ورزشکار و نویسنده امریکایی است که مشت های وی دارای سرعت ۲۰ متر بر ثانیه هستند در حالی که میگوی مانتیس با سرعت ۲۳ متر بر ثانیه به سمت دشمنانش مشت می اندازد. به گزارش سیناپرس، خوشبختانه در این حوزه چندان از جانوران عقب نبوده و اگر آقای لیدل کمی بیشتر همت کند، شاید بتوانیم رکورد میگوها را بشکنیم.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: sciencefocus
 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا