در باشگاه های ورزشی حتما از ماسک استفاده کنید

به گزارش سیناپرس، استفاده از ماسک در حالت طبیعی موجب سخت تر شدن تنفس می شود و طبیعتا در هنگام ورزش ممکن است ناخوشایند بوده و دشوار باشد. در این میان برخی افراد نظریه هایی مطرح می کنند که بر اساس آن استفاده از ماسک در هنگام ورزش مضر است زیرا مانع از اکسیژن رسانی کافی به بدن می شود در حالی که نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد این موضوع درست نبوده و  باید به ورزشکاران اطمینان داد که استفاده از ماسک در هنگام تمرینات ورزشی هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

دکتر متیو کامپرت ، از کلینیک کلیولند و از اعضای این تیم تحقیقاتی در رابطه با موضوع فوق گفت: آنچه ما دریافتیم این است که دویدن و فعالیت ورزشی در هنگام استفاده از هر دو نوع ماسک N95 و ماسک صورت پارچه ای ایمن است. 

اعضای این تیم پژوهشی در مطالعات خود، شرایط بیست فرد سالم با میانگین سنی ۳۷ سال را بررسی کردند که هنگام استفاده از ماسک N95 ، ماسک پارچه ای و بدون ماسک بر روی تردمیل دویدند تا به حداکثر خستگی برسند.

در این مطالعات مشخص شد هیچ یک از شرکت کنندگان هنگام تمرین ورزشی همزمان با استفاده از ماسک، از نظر ایمنی مشکلی نداشتند و مانیتورها هیچ ریتم غیرطبیعی قلب یا  کاهش سطح اکسیژن خون آن ها را نشان ندادند. به گزارش سیناپرس، بررسی های بعدی نشان داد که دلیل اصلی متوقف کردن استفاده از ماسک، احساس ناراحتی و گرمای ناشی از بازگشت تنفس به صورت افراد بود.

سرپرست این تیم پزوهشی خاطرنشان کرد: این مطالعه شامل افراد مبتلا به بیماری مزمن یا مشکلات قلبی یا ریوی نبوده و وی توصیه می کند افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند ، با پزشک خود در مورد ورزش با ماسک یا بدون آن صحبت کنند.

بر اساس بررسی های انجام شده توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده ، افرادی که کاملاً علیه  کرونا واکسینه شده اند ، می توانند در خانه و بدون ماسک ورزش کنند.

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی JAMA Network منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: consumer.healthday
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا