نصب صفحات خورشیدی جدید در ایستگاه بین المللی فضایی

به گزارش سیناپرس، تیمی دو نفره از فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی طی یک راه پیمایی فضایی در آخرین ساعات روز یکشنبه پنل های خورشیدی جدید را در بخش بیرونی ایستگاه فضایی بین المللی نصب کردند.
در این عملیات، دو فضانورد به نام های شین کیمبرو  (Shane Kimbrough) از سازمان فضایی ناسا و توماس پسکت (Thomas Pesquet) فضانورد فرانسوی از آژانس فضایی اروپا از آزمایشگاه مداری ایستگاه بین المللی خارج شده و در ساعت 7:42 صبح به وقت شرق ایالات متحده امریکا و ۴ و ۱۰ دقیه به وقت ایران عملیاتی شش ساعته را آغاز کردند. این راه پیمایی تا ساعت ۲۳ به وقت ایران ادامه داشت.

پیش از این در روز چهارشنبه گذشته عملیات نصب این صفحات خورشیدی که ابعاد بزرگ ۶۳ فوتی داشته و با نام iROSA ، شناخته می شود، با عدم موفقیت همراه شده بود. به گفته سخنگوی ناسا،دلیل شکست در عملیات قبلی،  تداخل در یک قطعه از تجهیزات  موجود در  لباس های این افراد بوده و به همین دلیل از ان ها خواسته شد به ایستگاه بازگردند.

گفتنی است عمر مفید صفحات خورشیدی ایستگاه بین المللی فضایی به پایان رسیده و گفته می شود این صفحات از بیست سال پیش در حال استفاده بوده و عمر مفید آن ها ۱۵ سال بود. به این ترتیب این پنل های خورشیدی ۵ سال نیز بیشتر از زمان استاندارد خود مورد استفاده قرار داشته و در شرایط نامناسبی بودند.

به گزارش سیناپرس، این صفحات خورشیدی در تاریخ ۱۵ خرداد ماه و به کمک کپسول فضایی دراگون اسپیس ایکس به ایستگاه بین المللی فضایی ارسال شده بود. در خاتمه لازم به توضیح است که عملیات زنده این پیاده روی فضایی، شب گذشته و به طور مستقیم از طریق وب سایت ناسا و کانال یوتیوب این سازمان، پخش شد.

مترجم: حمید تعالی
منبع: upi

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا