ضرورت توجه رئیس جمهور آینده به پژوهش های کاربردی

دکتر جلال الدین صادقی در گفتگو با خبرنگار سیناپرس اظهارداشت: سابقه بعد از انقلاب نشان داده به رغم اینکه کشور در دوره بعد از انقلاب رشد علمی قابل توجه داشته اما نقش انتخابات ریاست جمهوری در این زمینه کم بوده و توسعه علم و پیشرفت کیفی علم آن هم از جنس کاربردی فقط در حوزه نظامی و انرژی هسته ای و سلول های بنیادی و نانو تکنولوژی قابل توجه بوده است از اینرو شخص مقام معظم رهبری پای کار آمدند و حمایت جدی پیرامون این مساله کردند.

بیشتر بخولنید:

احترام به علم باید در اولویت دولت آینده باشد

رئیس جمهور،در برابر وضعیت هنر و ادبیات کشور مسئول است

 

وی در پاسخ به اینکه رئیس جمهور آینده باید چقدر به طرح های علمی و پژوهشی و همچنین پژوهش های کاربردی اهمیت و بها دهد؟ گفت: رئیس جمهور باید تمامی تمرکز خود را بر پژوهش های کاربردی که ایران را به عرصه رقابت جهانی و بازارهای بین المللی وارد می کند، بگذارد و این امر محقق نخواهد شد مگر آنکه انحصار در بخش های تولیدی و خدماتی را کنار بگذاریم و عرصه رقابت محصولات و تولیدات جهانی را در داخل کشور فراهم آوریم. نگاه فقط به داخل آورده ای ناچیز خواهد داشت مانند صنعت خودروسازی ایران.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد خراسان جنوبی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه رئيس جمهور آینده باید چه ملاک هایی را برای پیشرفت و بالندگی علم و فناوری کشور مد نظر قرار دهد؟ بیان کرد: رئیس جمهور باید رئیس جمهور نه یک منتخب بدون اختیار باشد. او باید شجاعت داشته باشد و از اختیارات قانونی خویش به ویژه در انتصاب وزرا و در سیاست خارجی استفاده کند.

گفتگو: فرزانه صدقی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا