خانم ها مراقب تغذیه خود باشید

به گزارش سیناپرس، با وجود این که بسیاری از خانم ها از محصولات بهداشتی برای تمیز نگه داشتن این ناحیه استفاده می کنند، اما باید بدانید که داشتن تغذیه سالم درست کار همین محصولات را انجام می دهند و علاوه بر این که مانع از ایجاد بوی نامطبوع در واژن می شود، مانع از بروز عفونت ها هم می شود.
اسیدهای چرب امگا3: غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی در سلامت قلب و جریان خونی سالم نقش مهمی دارند. اما در حفظ سلامت واژن هم بسیار مؤثرند به طوری که باعث حفظ جریان خون طبیعی در این ناحیه شده و رابطه جنسی سالم تری را رقم می زند. به گزارش سیناپرس،محققان در مطالعاتی که سال ها پیش انجام دادند اعلام کردند زنانی که رژیم غذایی سرشار از امگا3 مصرف می کنند 22 درصد کم تر به بیماری آندومتریوز مبتلا می شوند.

اسفناج: اسفناج سرشار از منیزیم است که یک ماده معدنی کاهش دهنده التهاب در عروق خونی است و باعث افزایش جریان خون می شود. افزایش جریان خون، خون بیشتری را به اندام های تحتانی از جمله ناحیه واژن می رساند که برانگیختگی را در زنان افزایش داده و رابطه جنسی لذت بخش تری را برای آنها رقم می زند به طوری که خانم ها با مصرف این ماده غذایی راحت تر به اورگاسم می رسند.

کلم بروکلی: کلم بروکلی در خانواده کلم ها یکی از مفیدترین هاست و برای سلامت اندام تناسلی خانم ها به شدت توصیه می شود. مطالعاتی که صورت گرفته نشان می دهد زنانی که مواد حاوی «فلاونوئید کامفرول» مصرف می کنند که به عنوان مثال در کلم بروکلی به وفور یافت می شود، 40 درصد کم تر در معرض خطر ابتلا به سرطان تخمدان هستند.

هویج: تحقیقات نشان می دهد زنانی که ماده «فلاونوئید لوتئولین» مصرف می کنند که در هویج، کلم و فلفل موجود است، 34 درصد کم تر دچار سرطان تخمدان می شوند بنابراین گنجاندن این موادغذایی سالم را در رژیم غذایی روزانه خود فراموش نکنید.

آب: تأمین آب کافی برای بدن نه تنها یکی از مؤلفه های سلامت بدن به شمار می رود بلکه باعث می شود واژن هم به عنوان یکی از اندام های مهم بدن زنان که به سیستم خودتمیزشوندگی مجهز است، عملکرد مناسبی داشته باشد. مصرف آب کافی در طول روز رطوبت موردنیاز واژن را فراهم کرده و ترشحات کافی تولید می کند و تعادل PH مناسبی را برای بافت واژینال برقرار می کند.

ویتامین C: موادغذایی سرشار از ویتامین C مانند توت فرنگی، فلفل زنگوله ای و مرکبات منابع مهمی برای تقویت  سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت ها به شمار می روند. در این میان، تحقیقات بیانگر آن است زنانی که پس از درمان بیماری التهاب باکتریایی واژن از اسید اسکوربیک یا ویتامین C استفاده کرده اند، خطر ابتلا به عفونت دوباره در آنها تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

تخم کتان: مصرف تخم کتان یکی از راه های طبیعی برای حفظ رطوبت واژن محسوب می شود. اگر در رابطه جنسی احساس خشکی واژن دارید، در طول روز از تخم کتان استفاده کنید. تخم کتان منبع غنی از فیتواستروژن است که به افزایش ترشح میزان هورمون استروژن و در نتیجه مرطوب شدن واژن کمک می کند.

موز: موز یکی از منابع اصل پتاسیم است که به خنثی کردن تأثیر غذاهای سرشار از سدیم کمک می کند. مصرف غذاهای شور علاوه بر این که جریان خون را در دستگاه تناسلی کاهش داده و رسیدن به اورگاسم را دشوارتر می کنند، باعث ایجاد نفخ نیز می شوند.

سیر: برای سلامت اندام تناسلی خوردن سیر خام الزامی نیست اما به خاطر داشته باشید که افزودن سیر به وعده های غذایی، با ویژگی های ضد میکروبی که دارد با عفونت های قارچی ناحیه واژن مبارزه می کند.

آجیل: دانه های خوراکی مانند بادام و بادام زمینی منابع غنی از ویتامین E هستند که به قوی شدن دیواره ها و ماهیچه های واژینال کمک می کنند. هر چه ماهیچه های واژن قوی تر باشند بهتر می توانند جنین را در خون حفظ کنند. علاوه بر این، ویتامین E موجود در دانه های خوراکی خشکی غشای مخاطی اندام تناسلی را از بین برده و رطوبت آن را تأمین می کند که نتیجه آن برقراری رابطه جنسی مطلوب تر است.

مرکبات: پرتقال، گریپ فروت و لیمو سرشار از ویتامین C هستند و محققان ارتباط مستقیمی را بین فلاونوئیدهای موجود در مرکبات و کاهش خطر ابتلا به سرطان تخمدان شناسایی کرده اند.

چای سیاه: مطالعات صورت گرفته حکایت از آن دارند زنانی که روزانه چای سیاه می خورند، به دلیل مقدار فلاونوئید بالای موجود در این نوشیدنی، 31 درصد در مرعض ابتلا به سرطان تخمدان قرار می گیرند.

روغن نارگیل: مصرف روغن نارگیل نه تنها به حفظ رطوبت واژن کمک می کند، خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری هم دارد و گزینه بسیار خوبی برای جلوگیری از ابتلا به عفونت های قارچی در زنان به شمار می رود.

مترجم:ندا اظهری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا