احتمال قرارگیری واکسن کرونا در واکسیناسیون نوزادان

بیل گیتس به تازگی اعلام کرده که چالش اصلی واکسن کرونا مربوط به تولید حداقل ۷ میلیارد دوز می‌شود و همچنین احتمالا این واکسن تبدیل به بخشی از واکسیناسیون روتین نوزادان خواهد شد.

مدیرعامل سابق مایکروسافت یکی از حامیان مالی بزرگ تولید واکسن کرونا در جهان شناخته می‌شود که هر چند وقت یکبار در مصاحبه‌ها یا یادداشت‌های خود اطلاعات جدیدی در اختیار ما قرار می‌دهد. اخیرا گیتس در یادداشتی به این موضوع اشاره کرده که ۸ تا ۱۰ واکسن در حال توسعه می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای تولید باشند و زمانی که واکسن نهایی تولید شود، احتمالا به تمام نوزادانی که به دنیا می‌آیند، تزریق می‌شود.

به گفته بیل گیتس، ۱۱۵ واکسن کووید-۱۹ در حال توسعه است و بنیاد بیل و ملیندا گیتس روند توسعه این واکسن‌ها را با دقت دنبال می‌کند. در گذشته مدیرعامل سابق مایکروسافت خبر از کمک به توسعه ۷ واکسن داده بود که شامل کارخانه‌ها و زنجیره تامین برای تولید انبوه آن‌ها می‌شود. روند توسعه و تولید یک واکسن جدید زمان‌گیر است، اما واکسن ویروس کرونا با سرعت بالایی این مراحل را طی می‌کند که البته به گفته گیتس، این موضوع امنیت و اثرگذاری آن را زیر سوال نمی‌برند.

برخی محققان در حال کار روی واکسن غیرفعال و زنده هستند. گیتس در این زمینه اعلام کرده:

«واکسن‌های غیرفعال و زنده همان چیزی هستند که ما به عنوان رویکردهای سنتی درنظر می‌گیریم. تعدادی از کاندیداهای واکسن کووید-۱۹ در این دو دسته قرار می‌گیرند چرا که ثابت شده هستند. ما می‌دانیم چگونه این نوع واکسن‌ها را آزمایش و تولید کنیم.»

یکی از مشکلات در رابطه با واکسن کرونا، تولید انبوه آن‌هاست چرا که باید ۷ تا ۱۴ میلیارد دوز از آن‌ها به تولید برسد و از آنجایی که بیشتر با مواد بیولوژیکی سر و کار داریم، باید رشد کنند. به گفته گیتس تولید واکسن‌های RNA راحت‌تر از نوع سنتی است، اما نگهداری آن‌ها به علت نیاز به دمای منفی ۸۰ درجه سلسیوس سخت‌تر است.

منبع:دیجیاتو

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا