پژوهش

در مورد مزایای فلفل قرمز اغراق شده است

شکی نیست که فلفل های قرمز طعم دهنده های خوبی برای غذا هستند اما محققان دانشکده پزشکی شیکاگو معتقدند که فلفل ها همچنین دارای مقدار کمی فیبر بدون نمک، شکر و چربی اشباع شده و کالری زیادی هستند.

ادامه مطلب »

چرا مردم به تماشای فیلم های ترسناک علاقه دارند؟

متخصصان روان شناسی معتقدند، افرادی که به دنبال تجربه احساسات زیاد و لذت بردن از آنها هستند فیلم های ترسناک را تماشا می کنند تا از طریق افزایش عملکرد سیستم عصبی پاراسمپاتیک به یک آرامش برسند.

سیاستمداران آمریکایی حال مردم را بد می کنند

صحبت کردن در مورد سیاست باعث سردرد شدید بسیاری از مردم می شود. اکنون، یک پژوهش جدید تأیید می کند که صحنه سیاسی آمریکا واقعاً به سلامت کلی افراد آسیب می زند.

ادامه مطلب »

چرا برخی افراد چپ دست هستند؟

اگرچه بیشتر انسان ها به طور طبیعی از دست راست خود برای انجام امور مختلف زندگی خود استفاده می کنند اما تعدادی از افراد نیز چپ دست بوده و بیشتر از دست چپ خود بهره می برند. اما چرا برخی افراد چپ دست هستند؟

بیماری های قلبی منجر به آلزایمر می شود

به گفته دانشمندان، بیماری های قلبی می تواند مستقیماً باعث اختلال در عملکرد مغز شود که این موضوع به نوبه خود میزان پروتئین های ایجاد کننده آلزایمر را در مغز سه برابر کرده و در نهایت منجر به زوال عقل می شود.

تغذیه سالم، کلید اجتناب از دیابت بارداری

تحقیقات جدید پژوهشگران فنلاندی نشان می دهد زنان بارداری که در اوایل دوره بارداری خود از رژیم غذایی سالم استفاده می ‌کنند کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستند.

این ویروس عامل بروز ام اس است

بر اساس مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه هاروارد انجام شد، پژوهشگران اعلام کردند که بیماری ام اس که ۲.۸ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده و هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد، احتمالاً ناشی از عفونت با ویروس اپشتین بار (EBV) است.

این عامل رفتاری در کنترل ما نیست

تحقیقات جدید نشان می دهد که بسیاری از اختلالات سلامت روان دارای مولفه ژنتیکی مهمی هستند و در نتیجه می توان گفت ژن‌ های ما بر سلامت روانمان تأثیر می گذارند.

ترک سیگار برای زنان سخت تر است

ترک سیگار با اینکه برای سلامتی مفید است اما آسان‌ نیست. مانند بسیاری از کارهای دیگر در زندگی، آغاز یک تصمیم معمولا سخت ترین بخش انجام کار است. این موضوع برای زنان سخت تر بوده و بیست و چهار ساعت نخست نیز دوره بحرانی آن محسوب می شود.

زندگی مجردی برای مردها مضر است

جدایی و تنهایی هرگز آسان نیست اما مطالعات جدید محققان نشان می دهد که این امر ممکن است برای سلامت مردان مضر باشد. محققان دانمارکی دریافتند مردانی که مدت طولانی تنها زندگی می کنند، سطوح بالاتری از نشانگرهای التهابی در خون خود دارند.