پژوهش

کشف تاکتیک هایی برای مقابله با ویروس کووید19

پژوهشگران در یک تحقیق ارزشمند بین المللی، موفق به بررسی دقیق تر ساختار سه بعدی پروتئین های مختلف ویروس کرونای جدید شده اند. این یافته ها می توانند قدرت دانشمندان در یافتن راه های بهتر مقابله با بیماری کووید 19 را افزایش دهند.

بعد از جراحی قلب، آدامس بجوید

جراحی قلب در برخی موارد می تواند منجر به مشکلات گوارش و روده برای بیماران شود ، با این حال نتایج یک مطالعه نشان می دهد جویدن آدامس قادر است به سیستم گوارش برای شروع فعالیت پس از جراحی قلب کمک کرده و این مشکل را حل کند.

راهی برای پیشگیری از تهدید آنلاین دختران

پژوهشگران کشور، در یک مطالعه دانشگاهی به بررسی موضوع تهدید دختران در فضای مجازی به شیوه‌های مختلف پرداخته‌اند و آن را از رویکرد جرم شناختی مورد بررسی قرار داده‌اند.

تتوی موقت به پوست کودکان آسیب می رساند

بسیاری از والدین ممکن است فکر کنند که تتوهای موقت برای کودکان بی ضرر است. به گفته محققان اسپانیایی ، کودکانی که بدن خود را با این تتوها تزئینی تزئین می کنند ممکن است دچار اختلالات پوستی شوند.

ادامه مطلب »

شوخی را تا کجا می‌توان پیش برد؟

شوخی و شوخ طبعی، رفتار و ویژگی‌ هایی هستند که اغلب به آن‌ ها در جامعه با دید مثبتی نگریسته می‌شود. اما آیا این موارد دارای حد و حدود خاصی هستند که باید در مراودات اجتماعی به دقت لحاظ شوند؟

میوه و سبزیجات در ورودی سوپرمارکت‌ها قرار گیرد

پژوهشگران بین الملل به رهبری محققانی از انگلیس در یک تحقیق جدید، تاثیرات چینش اقلام فروشگاهی را بر نحوه خرید مشتریان بررسی کرده و درک کرده‌اند که قرار دادن میوه و سبزیجات در ورودی سوپرمارکت‌ها می‌تواند به خرید سالم تری توسط آن‌ها منجر شود.

هر سه ماه منتظر جهش جدید ویروس کرونا باشید

نزدیک به دوسال است که ویروس کرونا در سراسر جهان شیوع یافته و باعث ابتلا و حتی مرگ میلیون ها نفر شده است. طی این مدت شاهد جهش های ژنتیکی متعدد این ویروس بوده ایم و یافته های پژوهشگران نشان می دهد که این روند ادامه دارد.

ترس از عقب گرد 20 ساله در افغانستان

با تسلط طالبان بر افغانستان، دانشمندان این کشور نگران کاهش بودجه های پژوهشی در این کشور و هدر رفتن فعالیت های علمی و تحقیقاتی 20 ساله اخیر در این کشور است.

عدم ارتباط عصبی بین مغز و روده سبب نارضایتی ما از ظاهرمان می شود

پژوهشگران انگلیسی دریافتند که نارضایتی از شکل ظاهری ناشی از اختلال در ارتباط عصبی بین مغز و روده است و معمولا به دلیل ارتباطات ضعیف بین مغز و بخش های داخلی بدن، فرد از وضعیت بدنی خود احساس شرمندگی می کند.

شیرمادران واکسینه شده حاوی آنتی بادی کرونا است

مادران واکسینه شده در برابر کرونا می توانند آنتی بادی مقابله با عفونت کرونا را به نوزادان خود منتقل کنند. به گفته محققان، آنتی بادی های منتقل شده از طریق شیر مادر می تواند برای نوزادان مفید باشد اما برای تعیین تاثیر آنها به مطالعات بیشتری نیاز است.