علم و فناوری

کاهش انتقال ویروس با دستگاه تمیز کننده هوا

محققان بین الملل در پژوهش کاربردی جدیدی نشان داده اند که استفاده از یک جعبه ساده تمیزکننده هوا که از فن های معمولی بهره می برد، می تواند به شکل قابل توجهی انتقال ویروس در هوا را کاهش دهد.

مهاجران بختگان نگون بخت

بهار امسال هم به نیمه رسید و طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی، در آخرین فصل بارش، با بارش های قابل ملاحظه ای روبه رو نبودیم.

با این اسپری به جنگ کرونا بروید

یک شرکت کانادایی اسپری بینی ضد کووید ساخته که فرد را در برابر بیماری کووید ۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن حفاظت می کند. این محصول در آزمایش های بالینی انگلیس و کانادا بسیار موثر عمل کرده و در برابر سویه انگلیسی کارایی قابل توجهی را نشان داده است.

تقویت سیستم ایمنی بدن با رعایت اصول صحیح تغذیه

یک كارشناس تغذيه و رژيم درماني در همدان گفت: رعایت اصول صحيح تغذيه نقش مهمي در تقويت سيستم ايمني بدن براي مقابله با عفونت ها به خصوص بيماري كوويد 19 دارد.

تایپ کردن با گوش را تجربه کنید

محققان دستگاه کوچکی ابداع کرده اند که درون گوش میانی گذاشته می شود و به واسطه آن معلولانی که از بیماری های عصبی حرکتی یا ALS رنج می برند، قادر خواهند بود کامپیوتری را برای ارتباط با دنیا کنترل کنند.

کودکان را آموزش دهید تا قربانی آزار جنسی نشوند

این روزها خبرهای زیادی از تعارض جنسی به کودکان در شبکه های مجازی منتشر می شود. مساله ای که تبدیل به کابوسی تلخ برای والدین شده است.

ادامه مطلب »

چگونه باید یائسگی زودرس را کنترل کرد؟

یائسگی زودرس که به آن نارسایی تخمدان زودرس نیز گفته می شود، اختلالی است که طی آن تخمک گذاری تخمدان‌ ها و دوره‌ های قاعدگی پیش از سن چهل سالگی به پایان می‌ رسد. این عارضه می تواند تبعات جانبی جسمی و روحی زیادی در بر داشته باشد.

ساخت کفشی مخصوص نابینایان

دانشمندان استرالیایی حوزه کامپیوتر نوعی کفش هوشمند ابداع کرده اند که به نابینایان و افرادی که از نظر بصری دچار نقض عضو هستند، از برخورد آنها با موانع جلوگیری می کند.

کشف پلاستیک در ماهیچه های لاک پشت دریایی

دانشمندان پس از مشاهده مواد پلاستیکی در ماهیچه های بدن لاک پشت دریایی هشدار دادند که آلودگی های محیط زیستی در سطح شیمیایی، موجودات دریایی را به شدت تحت تأثیر قرار داده است.

هیوندای از محصولات لاکچری خود رونمایی کرد

شرکت خودروسازی هیوندای به تازگی از مدل های جدید جنسیس ۲۰۲۱ خود که قرار است در کشورهای اروپایی و انگلستان عرضه شوند، رونمایی کرد. این مدل هاش شامل طیفی خودروهای سالن و شاسی بلند GV80 و G80 الکتریکی است که رقیب آئودی Q7 محسوب می شوند.