95 درصد گیاهان دارویی از عرصه های طبیعی برداشت می شود

به گزارش ایرنا، قاسم اسدیان در مراسم افتتاح همایش ملی گیاهان دارویی و دارهای گیاهی با بیان اینکه برداشت گیاهان دارویی باید کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کند، افزود: برداشت این گیاهان باید اصولی باشد تا زمینه بهره برداری پایدار از آنها فراهم شود.

وی، کاهش برداشت، افزایش فرسایش خاک، از بین رفتن زیستگاه ها و منقرض شدن برخی گیاهان دارویی را از اثرات برداشت بی رویه دانست و گفت: با انقراض یک گیاه، زمینه خروج 20 گیاه دیگر فراهم می شود.

اسدیان بر لزوم آگاهی مردم در این زمینه تاکید کرد و افزود: در صورتیکه مردم آشنایی با اهمیت گیاهان دارویی داشته باشند، در حفاظت و نگهداری آنها کوشاتر خواهند بود.

** برگزاری همایش ملی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در تهران

دبیر علمی همایش ملی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی دریاره این همایش گفت: 400 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که حدود 200 مقاله مرتبط با محورهای همایش پذیرفته شده است.

اسدیان افزود: از این تعداد 13 اثر علمی بصورت شفاهی و بقیه مقالات نیز در قالب لوح فشرده در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

وی، اکولوژی و فیزیولوژی گیاهان دارویی، ترکیبات و مواد موثر آن، کشت و اهلی کردن گیاهان دارویی، رویشگاه ها، بررسی جوامع و زیستگاه های گیاهان دارویی و ظرفیت اقتصادی و اجتماعی آنها در زمینه تولید و بهره برداری را از محورهای این همایش اعلام کرد.

اسدیان ادامه داد: ترکیبات مختلف داروها، اثرات زیست محیطی بهره برداری از عرصه های منابع طبیعی، اکوسیستم های طبیعی، جنگل ها و مراتع و موضوعات ژنتیکی مرتبط با علوم دامی و گیاهان دارویی از دیگر محورهای این همایش هستند.

همایش یک روزه ملی گیاهان دارویی و داروهای گیاهی با حضور محققان، پژوهشگران، استادان دانشگاه و دانشجویان در سالن همایش های دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا