دانشگاه سیستان‌وبلوچستان میزبان اجلاس سالانه «کامستس»

عبدالرضا صمیمی با اعلام این خبر افزود: اجلاس سالانه COMSATS با حضور اعضای کمیسیون علوم وفناوری برای توسعه پایدار کشورهای جنوب و صاحبنظران داخلی وخارجی، به منظور بررسی آخرین دستاوردها و تجربیات کشورهای مختلف در زمینه انواع انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی، میکروجلبک‌ها، پیل‌های سوختی، انرژی باد، زمین گرمایی و انرژی امواج دریا برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در این گردهمایی علاوه بر اجرای کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه، ارائه گزارش عملکرد کشورهای عضو کامستس و معرفی برنامه‌های آتی پیشنهادی آنها در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر از جمله برنامه‌های جنبی است.

به گزارش ایسنا، کمیسیون علوم وفناوری برای توسعه پایدار کشورهای جنوب در سال ۱۹۹۴ با عضویت ۲۱ کشور از سه قاره آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین شکل گرفت. از اهداف این کمیسیون می‌توان جلب توجه کشورهای در حال توسعه نسبت به ضرورت تمرکز علم و فناوری در روند توسعه وترغیب سازمان‌ها در جهت بکارگیری منابع جنوب در خدمت کشورهای جنوب، تسهیل در انتقال فناوری‌هایی با کیفیت مطلوب به کشورهای عضو و حمایت‌های سیاسی و مالی از ابتکارهای مشترک جدید به عنوان عامل افزایش ظرفیت‌های علمی و فناوری بومی در جهت راهبری علمی توسعه پایدار در کشورهای جنوب نام برد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا