اجرای طرح منتورینگ در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران از اجرای طرح «منتورینگ» در این مرکز آموزشی خبر داد و گفت: طرح منتورینگ از امسال آغاز می‌شود و هر ۱۰ دانشجو یک منتور خواهند داشت و می‌توانند در زمینه مسائل آموزشی، پژوهشی و اجتماعی راهنمایی بگیرند.

دکتر حسین قناعتی در نشست هیات‌رئیسه دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با اشاره به تجربه بررسی تاریخی عملکرد نظام سلامت و شناسایی نقاط قوت و ضعف‌های آن و تدوین برنامه دانشگاه بر این اساس، گفت: با تیم مدیریتی خوبی که در  دانشگاه وجود دارد، در این دوره موفقیت‌های بسیاری حاصل شده است.

وی بین‌المللی‌سازی را از عوامل موفقیت دانشگاه‌های بزرگ جهان برشمرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز مسئولیت توسعه آموزش علوم پزشکی را در عراق برعهده دارد و اقدام دانشگاه در ایجاد زیرساخت و توسعه آموزشی، پژوهشی، فناوری و… در این کشور بی‌نظیر است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تهران با اشاره به نقش دانشگاه در عرصه تولیدات صنعتی در بخش سلامت، اظهار کرد: با وجود فشار تحریم‌ها، دانشگاه علوم پزشکی تهران بیشترین تولیدات صنعتی نظام سلامت را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و فنی و مهندسی دارد و با ایجاد پارک علم و فناوری شهید سلیمانی زمینه توسعه این فناوری‌ها افزایش می‌یابد.

دکتر قناعتی با بیان تحولاتی که در عرصه آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایجاد شده گفت: افزون بر برنامه‌ریزی در زمینه کیفیت آموزش و توسعه پژوهش‌های کاربردی، طرح منتورینگ از امسال آغاز می‌شود و هر ۱۰ دانشجو یک منتور خواهد داشت که می‌توانند در زمینه مسائل آموزشی، پژوهشی و اجتماعی، راهنمایی بگیرند.

وی با اشاره به اهتمام دانشگاه علوم‌پزشکی تهران در تکمیل پروژه‌های عمرانی شریعتی ۲، مرکز علوم اعصاب ایرانیان و بیمارستان اسلامشهر و رسالت ملی که دانشگاه برعهده دارد، افزود: باتوجه به جایگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران و نقش آفرینی آن در کشور و جهان، با مدل‌های معمول نمی‌توانیم این روند را ادامه دهیم و در دنیا مطرح باشیم، در این راستا مشورت و همراهی همکاران دیوان محاسبات می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

به گزارش سیناپرس به نقل از دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، دکتر قناعتی با قدردانی از زحمات مسؤولان دیوان محاسبات، تعامل بیشتر دو مجموعه را در پیشبرد برنامه‌های جدید دانشگاه مؤثر برشمرد و افزود: مشکلات بهداشتی و درمانی و اجتماعی ۸۰۰ هزار از یک میلیون خانوار تحت پوشش دانشگاه شناسایی شده و در قالب شنبه‌های نیکوکاری و دیگر فعالیت‌ها برای حل مشکلات این منطقه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا