تسهیل در تماس افراد سخت گویش و ناشنوا با پلیس

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به مأموریت های فوریتی و غیرفوریتی در سامانه 110 ، گفت: شهروندان باید در تماس های خود با سامانه 110 بین موارد فوریتی و غیرفوریتی تمایز قائل شوند.

به گزارش سینا پرس فارس، سردار یوسف ملک زاده گفت: با گذشت چندین سال از زمان راه اندازی سامانه 110، روزانه تماس های بسیار زیادی از سراسر استان فارس با این سامانه برقرار می شود که بیانگر میزان استقبال، اعتماد و باور مردم و از طرفی انتظار به حق آنها از پلیس و از سوی دیگر افزایش توان پلیس در پاسخگویی به مردم است.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به افزایش روزمره تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی 110 و همچنین تنوع و فراوانی مأموریت های فراجا، مأموریت های پلیس در این حوزه به بخش های فوریتی و غیرفوریتی تقسیم می شود.

وی افزود: تماس های شهروندان با سامانه 110 در سه محور تماس های عملیاتی، تماس های درخواست مشاوره و راهنمایی و تماس های غیرقابل رسیدگی و مزاحمت دسته بندی می شود که در تماس های عملیاتی نیازمند حضور واحد اجرایی در صحنه می باشد.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در ماموریت های فوریتی 110 نیاز به حضور فوری پلیس بوده و تاخیر در حضور خسران جانی ، مالی یا اجتماعی به همراه دارد و باید پلیس با سرعت و اقتدار متناسب با جرم در صحنه عملیات حضور یابد ولی ماموریت های غیرفوریتی 110 مشمول حضور پلیس با زمان متناسب و بررسی های اطلاعاتی می باشد.

سردار ملک زاده از شهروندان خواست تا در تماس با سامانه 110 بین مأموریت های فوریتی و غیرفوریتی تمایز قائل شوند تا مأموران پلیس بتوانند با در نظر گرفتن همه جوانب آن مأموریت در صحنه حاضر شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سامانه پیامکی فوریت های پلیسی 110 ، گفت: این سامانه برای کسانی که به هر دلیلی قادر به ارتباط کلامی با پلیس نیستند، طراحی شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: برخی از شهروندان به دلیل شرایط خاص قادر به برقراری تماس تلفنی با سامانه 110 نمی باشند که با استفاده از سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت های پلیسی 110 این امکان فراهم شده که آن ها نیز بتوانند با پلیس در ارتباط باشند.

سردار ملک زاده هدف از راه اندازی سامانه پیام کوتاه 110 و ارتباط از طریق پیام کوتاه با مرکز فوریت های پلیسی را خدمات رسانی پلیس به همه افراد جامعه از جمله افراد سخت گویش، ناشنوا و عموم افرادی که به دلایل مختلفی به برقراری ارتباط کلامی با پلیس نیستند، عنوان کرد و افزود: افرادی که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی 110 در استان فارس نیستند می توانند با ارسال پیام کوتاه به شماره 11071 امداد خواهی خود را به پلیس اعلام کنند.

گزارش: محمدرضا قشقایی زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا