آیین نامه تاسیس و ایجاد شرکت های دانش بنیان به دانشگاه ها ابلاغ شد

به گزارش وزارت علوم، دکتر وحید احمدی در حاشیه نشست معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه های منطقه 6 کشور، این گردهمایی را فرصتی برای آشنایی و ایجاد فضایی برای تعامل فکری بیشتر اعلام کرد و گفت: پیش از این، علم و فناوری تنها در اختیار دانشگاه بود اما اکنون توانسته ایم آن را به سطح جامعه بیاوریم.
وی با اشاره به سیاست های کلی نظام افزود: سیاست های کلی علم و فناوری در سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و بحث اقتصاد مقاومتی و محوریت اقتصاد دانش بنیان که در آن دانشگاه ها و مراکز فناوری محوریت دارد، مورد تأکید قرار گرفت.
احمدی یادآور شد: از این رو آئین نامه تاسیس و راه اندازی شرکت های دانش بنیان، هفته گذشته به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور ابلاغ شده است.
وی توسعه دانش را تحقق علم، خلاقیت و نوآوری در جامعه دانست که عمده آن از طریق مراکز علمی و دانشگاهی انجام می شود و برای دستیابی به توسعه از رهگذر علم و فناوری، امکان پذیر است.
دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به ارتقای رتبه بین المللی ایران در زمینه تولید مقالات اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار مراکز علمی مطرح بین المللی، ایران از رتبه 18 تولید علم جهان در سال 2011و 2012 به رتبه 16 و در زمینه تکنولوژی در سال2011 و 2012 از رتبه 9 به رتبه 6 رسیده است.
معاون وزیر علوم بیان کرد: اکنون ایران رتبه سوم دنیا از نظر کمیت مقالات در رشته شیمی را دارد و رشد علمی کشور در سال گذشته، 9.7 درصد بوده که از این نظر، پس از کشورهای روسیه و استرالیا در جایگاه سوم دنیا قرار دارد.
وی افزود: در حال حاضر دانشگاه تنها عهده دار مسئولیت آموزش دانش نیست بلکه محوریت پژوهش، خلاقیت و کارآفرینی در نظام اقتصادی و زندگی روزمره مردم را نیز برعهده دارد.
احمدی افزایش ارتباطات بین المللی و حضور در مجامع بین المللی علمی از سال گذشته را زمینه ساز تقویت جایگاه علمی کشور در دنیا و رشد علوم صنعت و اقتصاد عنوان کرد.
گردهمایی معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه های منطقه 6 کشور به میزبانی دانشگاه شهرکرد درحال برگزاری است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا