مجلس با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می کند

احمد مرادی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با ابراز تاسف از کشته شدن دو محیط بان هرمزگانی و همچنین یک محیط بان در استان فارس'، اظهار داشت: این محیط بانان شجاع در حفاظت از انفال و سرمایه های ارزشمند ایران اسلامی جان خود را از دست دادند.
وی با اشاره به کمبود امکانات و تجهیزات سازمان حفاظت محیط زیست ، افزود: با توجه به اینکه شکارچیان غیرمجاز به پیشرفته ترین لوزام و تجهیزات ارتباطی مجهز هستند، این سازمان باید نیروهای خود در دفاع از عرصه طبیعی و حفاظت شده ایران اسلامی به امکانات به روزتر مجهز کند. 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، خمیر و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این سازمان به عنوان حافظ محیط زیست می تواند کمبود امکانات را در قالب لایحه‌ای به مجلس ارائه کند که به طور حتم نمایندگان در این راستا همکاری لازم را خواهند داشت.
مردادی بر برخورد قاطع دستگاه قضایی با قاتلان سربازان طبیعت، لزوم رفع کمبود امکانات و محیط بان برای مقابله با شکارچیان و متخلفان غیرمجاز و همچنین حفاظت بهتر از حیات وحش تاکید کرد.
محمد دهقانی و پرویز هرمزی دو محیط بان هرمزگانی بودند که حدود ساعت 9 صبح پنجشنبه سوم تیرماه عازم منطقه گنو شدند که بر اساس گزارش دریافتی حدود ساعت 12ظهر در درگیری با شکارچیان در شکارگاه تنگه گچ و سیاتک گنو کشته شدند.
محمد دهقانی 35ساله و از نیروهای پیمانی با 12سال سابقه کار و پرویز هرمزی نیز 54ساله و از نیروهای قراردادی با 23سال سابقه خدمت بود.
قاتلان این محیط بانان شجاع پدر و پسری هستند که با تلاش مضاعف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هرمزگان و با وجود شرایط سخت و صعب العبور بودن منطقه، دستگیر شدند.
منطقه حفاظت شده گنو در فاصله 40 کیلومتری شمال غربی شهر بندرعباس واقع شده و بر دشت خلیج فارس که مرتفع ترین قله آن بنام 'نصیری' 2347 متر از سطح دریا ارتفاع دارد مسلط است. 
این منطقه حفاظت شده که در حال حاضر بیش از 40 هزار هکتار وسعت دارد، در سال 1351 تاسیس شده است. 
منطقه حفاظت شده گنو به دلیل برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد اقلیمی، گیاهی و جانوری، دارای درجه تنوع زیستی زیاد و ارزش های بالای حفاظتی در سطح جهانی است که بر همین اساس، در سال 1355 به شبکه ذخیره گاه های زیست کره مسکون(MAB ) پیوست. 
گنو به دلیل آنکه منطقه ای گذرگاهی محسوب می شود، از تنوع اقلیمی و زیستی قابل توجهی برخوردار است از نظر حفظ تنوع گیاهی مناطق مهم رویشی کشور، گونه های خاص و همین طور گونه های بومی بسیار حایز اهمیت است. 
از سوی دیگر، به دلیل وجود چشمه های آب گرم و آب و هوای مطبوع به ویژه در ایام مختلف سال، از جمله تابستان تفرجگاهی پرطرفدار برای مردم محلی و طبیعت گردان است.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا