پتنت جدید اپل خبر از تولید یک قلم حساس به فشار می‌دهد

این قلم قرار بود، خلاقیت‌های جدیدی را همراه با تبلت اپل به ارمغان بیاورد. حال به نظر می‌رسد اپل قرار است ویژگی‌های جدیدتری را به قلم‌های بعدی خود اضافه کند. بر همین اساس جزئیات جدیدی درباره پتنت جدید گوگل منتشرشده است. خبرها حاکی از آن است که طراحی قلم جدید اپل به‌گونه‌ای خواهد بود که فشار وارد آمده بر قلم را هنگام طراحی اندازه‌گیری می‌کند. جزئیات نشان می‌دهد که این قلم فشار و سرعت را هنگام طراحی اندازه‌گیری می‌کند و بر روی خط‌های کشیده شده اعمال می‌کند.

قابلیت اندازه‌گیری فشار در قلم، این اجازه را می‌دهد که هر وقت کاربر قلم را به‌دست گرفت، از فشار وارد بر آن بفهمد که قلم در دست کاربر است، همچنین سرعت قلم، تشخیص نحوه جهت‌گیری آن را مشخص می‌کند. در طراحی‌های اولیه این قلم، قسمت‌های حساس به فشار زیادی در بدنه قلم مشاهده می‌گردد. توضیحات به تشخیص جهت حرکت قلم توسط این بخش‌های حساس، اشاره می‌کند. برای مثال کاربر با چرخش و یا ضربه به بدنه قلم می‌تواند اندازه قلم را تغییر دهد.
یک نسخه جدید از سیستم‌عامل آی او اس (iOS)، با رابطه کاربری دو دست، برای دستگاه‌ها با صفحه‌نمایش  بزرگ‌تر، مانند آیفون ۶ پلاس (iPhone 6 Plus) و آیفون ۶ اس پلاس (iPhone 6s Plus) قرار است آماده شود.به گزارش دیجی مگ، این سیستم‌عامل جدید قادر به تشخیص دست راست و یا چپ بودن کاربر به هنگام استفاده می‌باشد. چنین قابلیتی می‌تواند، تجربه‌ی بهتری از کار  با دستگاه‌های هوشمند را به ارمغان بیاورد.
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا