اعتیاد چشمگیر زنان به تلفنهای همراه هوشمند

درحالی که استفاده روزافزودن از تلفن همراه و به ویژه نوع هوشمند آن در بسیاری از جوامع به یک معضل اجتماعی اجتناب ناپذیر تبدیل شده است حالا تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته که جزئیات بیشتری درباره آن ارایه می کند.

بر اساس تحقیقاتی که توسط دانشگاه «آجو» در کره جنوبی صورت گرفته، زنان به مراتب بیشتر از زنان به استفاده از تلفن همراه هوشمند معتاد شده اند.

این برای نخستین بار است که مطالعه ای جامع نشان می دهد که زنان در مقایسه با مردان بیشتر در معرض اعتیاد به تلفن همراه هوشمند قرار دارند

این تحقیقات نشان می دهد که زنان در سراسر جهان تقریبا در هر روز به مدت 4 ساعت از تلفن همراه هوشمند خود استفاده می کنند. این مطالعه با بررسی دقیقی که بر روی 1236 دانشجو از 6 کالج در کره جنوبی صورت گرفته ارایه شده است.

این برای نخستین بار است که مطالعه ای جامع نشان می دهد که زنان در مقایسه با مردان بیشتر در معرض اعتیاد به تلفن همراه هوشمند قرار دارند. بر این اساس مشخص شده که 52 درصد زنان برای چهار ساعت یا بیشتر در طول شبانه روز از تلفن همراه هوشمند خود استفاده می کنند. این درحالی است که این رقم برای مردان 29.4 درصد است.

همچنین مشخص شده که نزدیک به 23 درصد زنان به مدت 6 ساعت در شبانه روز از تلفن همراه هوشمند خود استفاده می کنند که این رقم برای گروه مردان تنها 11 درصد عنوان شده است.

نکته جالب توجه اینجاست که زنان از تلفن همراه هوشمند خود بیشتر برای دسترسی به شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

منبع:zeenews

مترجم: مهدی پیرگزی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا