قانون 45 ساله، مشکلی در راه فعالیت خودروهای بدون راننده

برخی از قوانین در هنگام تصویب بسیار کامل و جامع به نظر می رسند ولی با گذشت زمان می توان شاهد ایجاد مشکلاتی در تمام قانون ها بود و پیشرفت های فناوری موجب می شوند تا بسیاری از قانون ها تا حدی متحجرانه به نظر برسند. مصداق بارز چنین موضوعی را می توان در مشکلات قانونی حرکت خودروهای بدون راننده در کشور آمریکا مشاهده کرد.

بر اساس این قانون خودروهای در حال حرکت در این ایالت باید شرایطی خاص را داشته باشند که به موجب آن حداقل یک دست راننده در هر شرایطی باید بر روی فرمان قرار داشته باشد. بدون شک چنین چیزی با ذات طراحی خودروهای بدون راننده در تضاد است

به تازگی ماجرای قانونی قدیمی در ایالت نیویورک در این کشور به تیتر اول رسانه ها تبدیل شده است. این قانون که در سال 1971 میلادی به تصویب رسیده است می تواند به عنوان مانعی بزرگ در راه ورود خودروهای بدون راننده به خیابان های این ایالت عمل کند در حالی که در زمان تصویب این قانون ذهنیت خودروهای بدون راننده حتی در ذهن قانون گذاران نمی گنجیده است.

بر اساس این قانون خودروهای در حال حرکت در این ایالت باید شرایطی خاص را داشته باشند که به موجب آن حداقل یک دست راننده در هر شرایطی باید بر روی فرمان قرار داشته باشد. بدون شک چنین چیزی با ذات طراحی خودروهای بدون راننده در تضاد است و همین امر نیز موجب ایجاد دردسرهای یاد شده گشته است.

در این میان یکی از مقامات قانونی این ایالت به نام سناتور روباک درباره تلاش مقامات این ایالت در این زمینه سخن می گوید. او در بخشی از سخنان خود گفته است: «ما در حال تلاش هستیم تا بتوانیم کاری کنیم که قانون با فناوری هایی که امروزه توسط انسان ها مورد استفاده قرار می گیرد سازگاری داشته باشد و به نظر من این امر یکی از پیش زمینه های پیشرفت خواهد بود.» شایان ذکر است که این سناتور قرار است به زودی دیداری با معترضان نسبت به تغییر این قانون داشته و برای تغییر نظر این مقامات بالا رده تلاش کند.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا