جشنواره موسیقی سبز گامی به سوی حفظ محیط زیست

محسن روحانی روز دوشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره موسیقی سبز افزود: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و تمام نهادها و بخش های مختلف باید وارد این عرصه شوند.
وی اظهار کرد: برگزاری دو جشنواره فیلم سبز و موسیقی سبز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست یکی از بهترین اتفافات فرهنگی در این سازمان است زیرا زبان فرهنگ و هنر بسیار تیزتر و برنده تر از هر زبان دیگری است.
روحانی ادامه داد: این جشنواره در شش بخش اصلی موسیقی ایران شامل بی کلام، کلاسیک، مدرن و تلفیقی، ترانه ها و موسیقی های کودکانه، موسیقی نواحی و اکسترال برگزار می شود و هر بخش سه برنده خواهد داشت و به نفر منتخب هر گروه هشت سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد و به برنده بخش جانبی که شامل نماهنگ است نیز شش سکه بهار آزادی داده می شود.
به گفته دبیر جشنواره موسیقی سبز، در مجموع 21 اثر برگزیده در جشنواره فیلم سبز معرفی و تجلیل می شود.
وی تاکید کرد: فراخوان این جشنواره امروز – سوم خرداد ماه – اعلام شد و مهلت دریافت آثار نیز تا 30 دی ماه تعیین شده است. تلاش می کنیم تمام آثاری که تاکنون با محتوای محیط زیستی سروده شده اند، جمع آوری شوند.
روحانی گفت: همچنین قرار است در شش استان کشور موسیقی محلی مربوط به همان استان شامل موسیقی های محلی شمالی، جنوبی، خراسانی، بلوچی، آذری و نواحی مرکزی کشور نیز برگزار شود که در روز اختتامیه اجرا خواهند شد.
وی اظهار کرد: این جشنواره در دوره اول به صورت ملی برگزار می شود و تلاش می کنیم در دوره های بعدی به صورت بین المللی برگزار شود.
روحانی با بیان این که چنین جشنواره هایی در دنیا زیاد است، گفت: کشور ما در حوزه هنری و بخش موسیقی بسیار غنی است از این رو می تواند به عنوان یک حوزه پررنگ مورد توجه در سطح جهانی قرار گیرد.
همچنین شهداد روحانی آهنگساز در این نشست از آغاز اجرای اثری به نام پروانه خبر داد که در قالب بی کلام است و ماهیت کاملا محیط زیستی دارد که فقط برای جلب توجه مخاطبان به محیط زیست تهیه شده است.
وی افزود: باید به حدی به موضوع محیط زیست و حمایت از آن توجه کنیم که حتی یک پروانه هم در امان باشد.
وی تاکید کرد: اگر به همین روال در رفتار با محیط زیست ادامه دهیم به زودی تمام طبیعت خود را از دست می دهیم، در چند سال اخیر در مجموع وضعیت آب و هوایی دنیا تغییر کرده، خشکسالی افزایش یافته و منابع آبی کاهش یافته است.
روحانی اظهار کرد: این در حالی است که با یک سری اقدامات حتی کوچک هم می توانیم به محیط زیست کشور خود کمک کنیم که در این راستا موسیقی هم وارد عرصه شده که امیدواریم موجب ارتقاء فرهنگ محیط زیستی در کشور شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا