تسریع حرکت دانشگاه های کشور به سمت کارآفرینی

دکتر محمد فرهادی روز دوشنبه در آیین امضای تفاهم نامه حمایت از توسعه اقتصاد دانش بنیان شهر تهران و تفاهم نامه ایجاد موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران که در محل نگارخانه برگ برگزار شد، گفت: دانش باید کارآمد باشد، بتواند تبدیل به ثروت شود و نیازهای کشور را برطرف کند.
وی ابراز امیدواری کرد که با ساختار جدید علمی همه چیز باید مبتنی بر دانش و علم محور باشد.
فرهادی با اشاره به پارک علم و فناوری شهرداری تهران که قرار است در بوستان ولایت تاسیس شود، گفت: این پارک به سرعت جای خود را باز می کند و با احتساب آن شمار پارک های علم و فناوری به 39 و 40 پارک می رسد.
وی ادامه داد: محل تاسیس این پارک در کنار سایر فعالیت های علمی مطرح در بوستان ولایت مانند بیمارستان هسته ای در نظر گرفته شده است.
فرهادی خاطر نشان کرد که اعتبارات ساخت این پارک پیش بینی شده است و ساخت آن امسال آغاز می شود.
وزیر علوم در پاره ای دیگر از سخنان خود در جمع خبرنگاران نیز گفت: تفاهم نامه ای را با شهرداری تهران در زمینه ایجاد موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران در بوستان ولایت امضا کردیم.
فرهادی با اشاره به اینکه زمین تاسیس این موزه را شهرداری و اعتبارات آن را وزارت علوم تامین می کند، گفت: در این موزه تاریخ علم و فناوری کشور و دستاوردهای فناوری و علمی به نمایش گذاشته می شود.
فرهادی با اشاره به این که هم اکنون موزه علوم و فناوی در شهر تهران وجود دارد، گفت: این موزه که فعالیت خود را از سال 89 در محل کتابخانه ملی آغاز کرده، عملکرد خوبی داشته است به طوری که در چهار سال گذشته موزه برتر کشور اعلام شد و سال گذشته حدود 300 هزار نفر بازدید کننده داشت.
وی ادامه داد که با تاسیس موزه جدید علوم و فناوری در بوستان ولایت، موزه قدیمی به موزه جدید منتقل می شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا