اجرای قراردادهای حوره طب بازساختی با 3 دانشگاه برتر کشور در سال جاری

 سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه اختتامیه جشنواره کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی در جمع خبرنگاران افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قراردادهای جدیدی در حوزه طب بازساختی با سه دانشگاه برتر منعقد کرده است و ان شاء الله تعداد دانشگاه ها افزایش خواهد یافت، طب بازساختی نگاه جدیدی به حوزه پزشکی است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از تمام علومی که در مرز دانش است، حمایت می کند. این قراردادها امسال اجرایی می شوند و کارهای مربوط به آن ها انجام خواهد شد. 
وی بیان کرد: یکی از اهداف اصلی معاونت علمی، گسترش تجاری سازی در این علم است و خوشبختانه پتانسیل فوق العاده بالایی در بحث تجاری سازی این علم وجود دارد، در سال گذشته 50 شرکت دانش‌بنیان در این حوزه تاسیس شد. 
ستاری افزود: البته بیش از دو هزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور داریم که قطعا تا سال آینده این رقم افزایش خواهد یافت .
وی گفت: برگزاری این جشنواره یک حرکت جدید و شروعی است برای سلول های بنیادی و ما امیدواریم کشور در حوزه پژوهش های پایه و هم در تجاری سازی آن آینده خوبی داشته باشد.

***حمایت همه جانبه وزارت علوم از پژوهشگران علم سلول‌های بنیادی
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز در جمع خبرنگاران افزود: مراکز تحقیقاتی سلول‌های بنیادی در ترمیم استخوان‌های بدن پیشرفت بسیار چشمگیری داشته‌اند و یکی از اقدامات وزارت علوم توسعه این شرکت‌ها و حمایت‌های همه جانبه مالی و پژوهشی از نخبگان پژوهشگر است.
وی بیان کرد: مراکز تحقیقاتی و پژوهشی سلول‌های بازساختی در کشور بسیار فعال بوده به طوری که در حال حاضر 50 شرکت دانش بنیان درحال پژوهش ،تحقیق و تولید محصول هستند.
نخستین جشنواره ملی وکنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی از 30 اردیبهشت ماه تا یکم خرداد ماه سال جاری در مرکز همکاری های بین المللی رایزن تهران برگزار شد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا