رشد چشمگیر شرکت های دانش بنیان در حوزه سلول های بنیادی

 دکتر امیرعلی حمیدیه روز شنبه در اختتامیه نخستین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در مرکز همایش های بین المللی رایزن افزود: سال گذشته 800 دانشجوی نخبه را از وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد دانشگاهی در رشته‌ های مختلف علوم پایه، بالینی و مهندسی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گردهم آوردیم تا مقدمات لازم را برای برگزاری اولین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی فراهم کنیم.
وی با اشاره به این که فعالیت برای برگزاری این کنگره از حدود 9 ماه پیش در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شروع شد، گفت: 16 کارگاه آموزشی در زمینه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در مدت سه روز برگزاری این جشنواره ارایه شد.
حمیدیه ادامه داد: بیش از هزار نفر از کشورهای مختلف در این کنگره حضور داشتند، همچنین جمعی از 170 نفر ایرانی خارج از کشور که در کانون اندیشه و نوآوری ثبت‌نام کرده اند، در این جشنواره حضور داشتند و سخنرانی کردند.
وی گفت: در این حوزه کمبود نیروی انسانی وجود ندارد و با کمک اعضای هیات علمی و نخبگانی که در جامعه داریم، می‌توانیم در سطح جهانی صدها شرکت دانش‌ بنیان در حوزه سلول‌های بنیادی تاسیس کنیم.
حمیدیه افزود: امیدواریم روزی فرارسد که بتوانیم تمام بیماران نیازمند به ویژه مبتلایان به بیماری های صعب العلاج دنیا را با کمک پزشکان، نخبگان و محققان ایرانی با استفاده از سلول های بنیادی درمان کنیم و عمر انسان ها را افزایش دهیم چراکه مهمترین اصل برای هر کشور امنیت و سلامت است.
نخستین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی روز 30 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های بین المللی رایزن تهران آغاز شد و امروز یکم خردادماه پایان یافت. 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا