بازی‌های اینترنتی عامل نابودی قشر خاکستری مغز

 بازی‌های اینترنتی و گروهی سبب بروز اختلالات مغزی می‌شود و فیزیولوژی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 
 
با اسکن از مغز افرادی که به بازی‌های اینترنتی و گروهی مشغول هستند این نتیجه حاصل شده است که تفاوت‌ بین کاربران بازی‌های رایانه‌ای که به صورت مزمن فعالیت می‌کنند با دیگر افراد جامعه وجود دارد و کاربران غیر معتاد به بازی‌های اینترنتی سرعت پاسخگویی به سوالات دیگران در آنها کمتر شده و داده پردازی مغز اینگونه افراد ضعیف است و ممکن است در آینده حتی دچار حواس پرتی زود رس شوند. 
 
IGD یک بیماری روانی بوده که در آن نیاز به بازی گیم نت در افراد زیاد می‌شود و زندگی‌ فرد تحت تاثیر این بازی قرار می‌گیرد، به طوری که فرد مدرسه یا کارهای روزمره خود را رها کرده و به بازی‌های اینترنتی می‌پردازد و همچنین فرد ممکن است از خواب و استراحت و حتی غذا خوردن دست بکشد. 
 
اما تغییرات در روند انجام کارهای روزمره می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد. براساس این مطالعه یکی از تفاوت‌های بالقوه مثبت در مغز ، برجستگی شبکه بوده که این برجستگی مغزی سبب تقویت بینایی و پردازش شنوایی می‌شود. 
 
شبکه برجستگی سبب شده تا ما بر روی اطلاعات دریافتی تمرکز بیشتری داشته باشیم و بازی‌های اینترنتی به دلیل مواجهه با امواج وای فا می‌تواند سبب بروز مشکل در اتصال تارهای عصبی بین کرتکس و گیجگاهی شود. 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛گفتنی است اگر اندازه این شبکه بیش از حد بزرگ شود همانند بیماران مبتلا به سندروم، اسکیزوفرنی، اوتیسم، داون، کنترل کمتری بر حواس خود خواهند داشت و IGD یک بیماری نسبتا جدید است که در اثر تغییرات ماده خاکستری در قشر جلوی مغز پدید می‌آید. 
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا