درخواست هشت هزار نفر در خارج از کشور برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران

 دکتر 'سیدعلی حسینی' روز دوشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که در محل آمفی تئاتر احمدی روشن این دانشگاه برگزار شد، گفت: زمانی که بحث بین المللی شدن دانشگاه و دانشجویان را مطرح کردیم، بسیاری نسبت به تحقق این مسئله شک داشتند.
حسینی افزود: اما امروز با فعالیت هایی که در حوزه بین المللی شدن دانشگاه انجام داده ایم، بسیاری از افراد مقیم کشورهای خارجی خواستار تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند، به طوری که امسال هشت هزار خارجی برای تحصیل در این دانشگاه درخواست داده اند. 
مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به این که بحث تولیدات علمی، بحثی است که همه چیز را از اقتصاد گرفته تا فرهنگ و آموزش تحت الشعاع خود قرار می دهد، گفت: امروز اگر کشوری بخواهد قد علم کند و ابراز وجود کند باید بر تولیدات علمی خود تکیه داشته باشد.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت گفت: این وزارتخانه در برنامه تحولی خود در حوزه آموزش، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را به عنوان محور و سیاستگذار در امور توانبخشی معین کرده است.
حسینی افزود: بنابراین وظیفه ماست که علوم توانبخشی و خدمات مربوط به آن را سیاست گذاری کنیم که در این زمینه نقش اعضای هیات علمی و دانشجویان مختلف بسیار مهم است.
وی با اشاره به آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی که اخیرا توسط وزارت بهداشت طراحی شد، گفت: در این آیین نامه که قرار است امروز در شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت گیری شود، جایگاه تحقیقات کیفی و فناوری برجسته شده است.
مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به وجود بیش از هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و حدود 300 تا 400 محصول دانشجویی در این دانشگاه گفت: باید برای یکایک دانشجویانی که می خواهند محصول ارائه دهند، برنامه داشته باشیم تا از این طریق بتوانیم به کیفیت فعالیت های دانشگاه بیافزاییم.
حسینی افزود: همچنین لازم است برای ارتقاء اعضای هیات علمی کیفیت فعالیت های علمی و تحقیقاتی در جهت تبدیل محصول به پتنت و تجاری شدن آن و تعداد مقالات منتشر شده در مجلات علمی معتبرتر مد نظر گرفته شود.
وی خاطر نشان کرد: اگر این نگاه و افق مد نظر قرار گیرد حتما به این سمت می رویم که از پتانسیل های خود درست استفاده کنیم تا فواید آن به دانشگاه و در نهایت به کشور جمهوری اسلامی ایران برگردد.
در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران از 10 پژوهشگر، دو مولف، چهار گروه آموزشی و سه مرکز تحقیقاتی به عنوان برترین های دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تقدیر شدند. 
در این مراسم از حسین نجم آبادی، کیمیا کهریزی، مسعود فلاحی خشک ناب، حمیدرضا خانکه، مهدی رصتافیان، مهیار صلواتی، مهدی رهگذر، عنایت الله بخشی، آرش میرآب زاده و اکبر بیگلریان که براساس شاخص های تولید علم و نشر دانش، به عنوان پژوهشگران برتر این دانشگاه انتخاب شده بودند، و نیز از دکتر حمیدرضا خرم خورشید و دکتر حمیدرضا خانکه به عنوان مولفان برتر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تقدیر شد. 
چهار گروه آموزشی روانپزشکی، گروه آموزشی مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال، گروه آموزشی آمار و گروه آموزشی پرستاری هم به عنوان چهار گروه آموزشی برتر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی براساس امتیازهای کسب کرده در سال 94 مورد تجلیل قرار گرفتند. 
به گزارش ایرنا،سه مرکز تحقیقات ژنتیک، مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال و مرکز تحقیقات و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت نیز به عنوان مراکز برتر دانشگاه علوم بهزیستی و توانخبشی شناخته و تقدیر شدند . 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا