ژاپن در تدارک همکاری های علمی بیشتر با ایران

سینا پرس : به گزارش دانشگاه صنعتی شریف، 'هیرویاسو کوبایاشی' سفیر جدید ژاپن در ایران در ملاقات با معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، سوابق همکاری دانشگاه های ژاپن با صنعتی شریف را برشمرد و تمایل خود برای آشنایی با فعالیت های دانشگاه صنعتی شریف در بدو ورود خود به ایران را اعلام کرد.
وی از برنامه های دولت ژاپن برای همکاری های علمی و فنی با دولت و جامعه ایرانی یاد کرد و مشخصا برنامه های آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (JICA) در ایران را توضیح داد.
سفیر ژاپن ضمن یادآوری اجرای برنامه های سه جانبه ایران، ژاپن و کشورهای آسیای جنوب غربی، از برگزاری کلاس های کارآموزی برای مدیران گمرک افغانستان با همکاری گمرک ایران به عنوان یک نمونه از این فعالیت ها یاد کرد.
در ادامه این جلسه، 'عباس ملکی' معاون فرهنگی دانشگاه صنعتی شریف با بیان وضعیت علمی و آموزشی و نقش این دانشگاه در ارتقای فناوری در جمهوری اسلامی ایران، پیشنهاد کرد نشستی برای مشخص کردن پیامدهای اجلاس تغییرات آب و هوایی پاریس و چگونگی رسیدن به اهداف آن در چارچوب منافع ملی کشورها در تهران تشکیل شود.
وی همچنین تاکید کرد پروژه ای برای سیاستگذاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر با مشارکت دانشمندان ایرانی و ژاپنی تعریف شده و نهایتا تبادل استاد و محقق میان دانشگاه های ژاپن و ایران تسهیل شود.
سفیر ژاپن در حاشیه این دیدار از نمایشگاه مشترک کانون های هنری تجسمی، عکس، موسیقی و جمعیت دانشجویی خیریه امام علی بازدید کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا