سیگار الکترونیکی نیز به ریه آسیب می رساند

در نگاه اول سیگار های الکترونیکی برای شما امن تر و سالم تر از مصرف سیگار های معمولی است زیرا مسلما شما با مصرف این سیگارها به استنشاق تنباکو و مشتقات آن نمی پردازید. با این وجود، نتایج تحقیقات جدید در این زمینه حاکی از این است که این سیگار ها کاملا بی خطر نیستند.

اگر چه این سیگار ها می تواند به ترک سیگار های معمولی و نیکوتین دار منجر شود اما باید به خاطر داشته باشید که مصرف طولانی مدت آنها می تواند به همان نسبت خطرناک و مرگ بار باشد

محققان در پژوهش های جدید و پیشرفته خود به بررسی مواد تشکیل دهنده ساختار این سیگارها دست زده اند و به این نتیجه رسیده اند که 75 درصد سیگارهای طعم دار در خود ماده ای به نام دی ‌استیل دارند. مصرف طولانی مدت این طعم دهنده شیمیایی می تواند منجر به بروز بیماری ریه پاپ کورنی می شوند. همچنین سایر طعم دهنده های آزمایش شده نیز در ترکیبات خود مواد شیمیایی خطرناک دیگری مانند فرمالدئید را جای داده اند. شایان ذکر است که این بیماری می تواند برای فرد مبتلا شده بسیار خطرناک باشد.

با این حال پیش از این نیز انتظار می رفت که این سیگار ها کاملا بی خطر نیستند و نتایج حاصل از چنین پژوهش هایی نیز بر مضر بودن آنها صحه می گذارد. بیشتر نگرانی ها در زمینه مصرف سیگار به مضر بودن نیکوتین آن توجه دارد و نبود نیکوتین در سیگارهای الکترونیک نیز برگ برنده آنها بوده است. با این وجود باید به خاطر داشت که این تنها نیکوتین نیست که به سلامتی آسیب می رساند بلکه ترکیبات و طعم دهنده های شیمیایی موجود در سیگار های الکترونیک نیز می تواند به عنوان عامل ضرر رسان به حساب بیایند.

اگر چه این سیگار ها می تواند به ترک سیگار های معمولی و نیکوتین دار منجر شود اما باید به خاطر داشته باشید که مصرف طولانی مدت آنها می تواند به همان نسبت خطرناک و مرگ بار باشد. به همین دلیل نیز پزشکان معتقدند که می بایستی حتی از این نوع سیگارها نیز پرهیز کرد.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا