گزارش تصویری از تخمگذاری لاکپشت های آبی اقیانوس آرام

 بیش از 250 هزار لاک پشت به سواحل اقیانوس آرام در  این منطقه آمده و اقدام به تخم گذاری کرده اند . این سیزدهمین عملیات آشیانه سازی و تخم گذاری این گونه از لاک پشت ها در سال جاری بوده و تعداد لاک پشت هائی که در روز شنبه به ساحل مراجعه کردند در مقایسه با سال های پیشین ، افزایشی چشمگیر را نشان می دهد .

بر اساس گزارش منابع رسمی محیط زیست در کاستاریکا ، بیش از 250 هزار لاک پشت از نوع لاک پشت های دریایی Olive Ridley sea به سواحل اقیانوس آرام در  این منطقه آمده و اقدام به تخم گذاری کرده اند . در همین رابطه مائوریکو مندز Mauricio Mendez کارشناس زیست شناسی دریائی در کاستاریکا اعلام کرد : " این سیزدهمین عملیات آشیانه سازی و تخم گذاری این گونه از لاک پشت ها در سال جاری بوده و تعداد لاک پشت هائی که در روز شنبه به ساحل مراجعه کردند در مقایسه با سال های پیشین ، افزایشی چشمگیر را نشان می دهد . "

گفتنی است از سال 1987 میلادی و در پی افزایش تعداد این لاک پشت ها ، مقامات مسئول در کشور کاستاریکا به اعضای کمیته شهر استیونال اجازه داده اند تا در سه روز نخست آغاز تخم گذاری لاک پشت ها ، از این تخم ها برداشت کرده و آن ها را جهت ارائه به بازار و مصرف مردم منطقه از ساحل جمع آوری کند . گفتنی است مردم این منطقه به صورت سازماندهی شده در طول سه شبانه روز یاد شده در سواحل به فعالیت مشغول بوده و پس از آن از منطقه فوق الذکر به خوبی  محافظت می کنند تا هیچ نوع دزدی و سرقتی رخ ندهد . بچه لاک پشت های باقی مانده در این سواحل طی شصت روز به دنیا آمده و سپس به سمت اقیانوس حرکت می کنند . در طی این مدت ف افراد بومی منطقه تعداد زیادی از تخم های لاک پشت را که توسط موج ها شسته شده و به دریا وارد می شوند را جمع اوری کرده و به ساحل باز می گردانند تا در تولد نسل جدید لاک پشت های دریایی اختلالی ایجاد نشود . 

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا