کنفرانس آسیایی واکسن برگزار شد

محوراین دوره از کنفرانس  "ارائه واکسن بیشتر و دسترسی همه"، با هدف معرفی واکسن‌های جدید برای مقابله با برخی بیماری‌های کشنده مانند ذات‌الریه، اسهال، سرطان گردن رحم و کمک به کاهش نرخ مرگ و میر بود.

چهار دوره قبلی این کنفرانس بین‌المللی از سال 2009 به ترتیب در کشورهای کامبوج، فیلیپین، اندونزی و فیلیپین برگزار شده بود.

کنفرانس ASVAC2015 توسط موسسه ملی بهداشت و اپیدمیولوژی (NIHE) ویتنام سازماندهی شده و جمعی از محققان و پژوهشگران و نمایندگان شرکت‌های داروسازی از کشورهای آمریکا، سوئیس، ویتنام، سریلانکا، تایوان، هنگ‌کنگ، چین، تایلند، کره‌جنوبی، استرالیا، کنیا و نماینده سازمان بهداشت جهانی در آن حضور یافتند.

واکسن‌های جدید – برنامه‌ها و توجیهات، جمعیت‌های هدف – استراتژی‌های ارائه، فرصت‌ها و چالش‌ها، هزینه‌ها و بودجه، فعالیت‌های کلیدی کارکنان حوزه بهداشت، محورهای اصلی این کنفرانس را تشکیل می‌دادند.

پیش از برگزاری این کنفرانس، دومین نشست آنفلوانزا آسیا- اقیانوسیه از تاریخ 10 تا 11 ژوئن در شهر هانوی برگزار شد؛ هدف از برگزاری این سمپوزیوم، کمک به توسعه طرح‌های جدید برای ترویج آگاهی در مورد آنفلوانزا در منطقه، فراهم کردن زمینه مناسب برای بحث و تبادل نظر میان کارشناسان برجسته آنفلوانزا از سراسر جهان بود.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر ماری پیر پرزیوسی از دپارتمان ایمن‌سازی و واکسن سازمان بهداشت جهانی (WHO)

اپیدمی مننژیت در آفریقا: بررسی‌های صورت گرفته در 16 کشور آفریقایی حاکی از نرخ بالای اپیدمی مننژیت در این کشورها است. بیش از 10 درصد بیماران در 24 تا 48 ساعت اولیه بروز علائم جان خود را از دست می‌دهند و 25 درصد از نجات یافتگان با عوارض طولانی مدت دست به گریبان هستند.

پروژه واکسن مننژیت (MVP) سازمان بهداشت جهانی، با هدف مقابله با اپیدمی مننژیت بعنوان یک مشکل جدی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا از طریق توسعه، آزمایش، صدور مجوز و استفاده گسترده از واکسن‌های مننگوکوک در حال اجرا است.

 

  • خلاصه سخنرانی دکتر کیم مولهولاند از موسسه تحقیقات کودکان مرداک، ملبورن استرالیا

واکسن های پنوموکوک در آسیا: باکتری استرپتوکوک پنومونیه عامل مرگ سالانه 800 هزار کودک در جهان و شایع‌ترین عامل مننژیت باکتریال در آمریکا محسوب می‌شود. تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از بروز سینه پهلو، ذات‌الریه و مننژیت نقش دارد.

 در این جلسه قصد داریم با بررسی آمار تزریق واکسن پنوموکوک در کشورهای مختلف آسیایی، آفریقایی و آمریکایی، میزان اثربخشی این واکسن را در پیشگری از بروز مننژیت بویژه در منطقه آسیا، مورد بررسی قرار دهیم.

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا