سند استانی حمایت از مستعدان و نخبگان استان تدوین شود

به گزارش سینا پرس فارس، در جلسه هیئت مدیره مجمع خیران نخبه پرور فارس که با حضور استاندار فارس و نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد، اهداف و فعالیت های دانشجویی، دانش آموزی، پسا دکتری، جایزه به نام بزرگان و تشکیل اکوسیستم کارآفرینی در استان فارس که با پشتوانه مجمع شکل گرفته است توسط رئیس هیات مدیره و هم چنین مدیرعامل مجمع به اطلاع جمع رسید.
در این جلسه محمد هادی ایمانیه استاندار فارس تأکید کرد: با کمک مجمع خیران نخبه پرور فارس، می بایست سند استانی حمایت از مستعدان و نخبگان استان تدوین شود و در این سند باید وظایف همه دستگاه‌ها و نهادها به صورت کارشناسی و در حد مقدورات قانونی و امکانات موجود مشخص شده و از آنان مطالبه شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه تلاش برای تامین مسکن و شغل نخبگان می‌تواند موجب دلگرمی آنها برای ماندن در کشور و خدمت به مردم شود، پیشنهاد دادند با استفاده از ظرفیت‌های طرح جهش تولید مسکن می‌توان بخشی از مشکلات مسکن نخبگان را رفع کرد.
استاندار فارس همچنین اظهار داشت: با پیشنهاد مجمع و بنیاد نخبگان فارس یک کارشناس زبده با استقرار در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری امور نخبگان و شرکت های دانش بنیان را به طور ویژه پیگیری نمایند.
در پایان این نشست نیز حضرت آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در زمینه حمایت از مستعدان و نخبگان استان توسط بنیاد نخبگان و مجمع خیران نخبه پرور فارس، تاکید کرد: باید با برنامه ریزی دقیق اقشار مختلف جامعه را برای حمایت از توانمندسازی مستعدان استان پای کار آورد و در این زمینه از هر فرصت و ظرفیت موجود در چارچوب شرع و قانون بهره جست.

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا