یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصفهانی از واکسن کرونا استقبال نکردند

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، دکتر رضا فدایی مسوول بیماری‌های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و 400 هزار نفر از افراد بالای 12 سال در استان اصفهان برای دریافت واکسن کرونا هنوز اقدام نکردند، به همین منظور از این همشهریان در خواست می شود هر چه سریعتر به مراکز تجمیعی یا بهداشتی مراجعه کنند.

فدایی ادامه داد: شرایط آینده بیماری کرونا اصلا قابل پیش بینی نیست و مردم هر چه سریعتر باید برای دریافت نوبت اول واکسن کرونا اقدام کنند تا در آینده دچار مشکل حاد نشوند.

وی افزود: با توجه به اینکه این روزها مراکز تجمیعی واکسیناسیون با حجم قابل توجهی از مراجعه مردم برای تزریق دُز دوم واکسن کرونا هستند، تا این لحظه حدود 69 درصد از جمعیت استان اصفهان یک نوبت و 40 درصد 2 نوبت واکسن دریافت کردند.

مسوول بیماری‌های واگیر اصفهان ادامه داد: آمار بستری و مرگ ‌و میر نسبت به ۲ هفته گذشته کاهش ‌یافته است، این روند کاهشی آمار در استان باعث شده بیماران سرپایی، موارد بستری و مرگ و میر روند نزولی داشته باشد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به آخرین رنگ بندی وضعیت همه گیری بیماری کرونا در استان، سه شهرستان از وضعیت زرد (خطر متوسط) به نارنجی (پرخطر) تغییر کرده، این موضوع به معنی تشدید وضعیت همه گیری این بیماری است، اما با توجه به آمار کاهشی استان هنوز قضاوت درباره آغاز پیک ششم کرونا در اصفهان، زود است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ شهرستان‌های برخوار، خور و بیابانک و آران و بیدگل در استان اصفهان در وضعیت آبی (کم‌خطر)، ۱۲ شهرستان ازجمله اصفهان و کاشان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

 

گزارش: مولود عبداللهی پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا