برای مبارزه با عوارض شدید ابتلا به کرونا واکسیناسیون را انتخاب کنید

زهرا توکلی متخصص داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار سینا پرس اصفهان با اشاره امتناع سالمندان از تزریق واکسن اظهار کرد: با توجه به اینکه در جامعه تبلیغات اشتباهی که در مورد واکسن صورت گرفته است و هر شخصی سر از خود اظهار نظر می‌کند، بیشتر سالمندان نسبت به دریافت واکسن مردد و بدبین شده اند، چراکه واکسن‌های متعددی از شرکت‌های مختلف تولید شده، و متعقدند کارایی هر کدام متفاوتی دارد. 

وی افزود: عارضه‌ای که ویروس کرونا ایجاد می‌کند اصلا قابل مقایسه با عوارض واکسن‌ها نیست، درصد عوارض واکسن‌ها می‌تواند متفاوت باشد و این بی اعتمادی تنها به دلیل تبلیغات فضای مجازی است که افراد سودجو درباره ویروس کرونا اظهار نظر می‌کنند، بدون آن که اطلاعاتی درباره آن داشته باشند، نظر خود را به مردم القا می‌کنند. 

توکلی خاطر نشان کرد: واکسن دارای عوارض خفیفی شامل تب، دست درد و بی حالی است اما باعث سرفه و تخریب ریه نمی‌شود و این در حالی است که ویروس اصلی آنقدر شدت دارد که می‌تواند عوارض خطرناکی مانند درگیری ریه ایجاد کند و حتی منجر به مرگ شود. 

وی مطرح کرد: تخمین زده می‌شود تمامی واکسن‌ها تا حدود ۹۰ درصد خطر مرگ را کاهش می‌دهند به همین دلیل به تمام سالمندان توصیه می‌شود که تزریق واکسن را جدی بگیرند.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا