چرا مبتلایان به ایدز در آمریکا بیشتر عمر می کنند ؟

به گزارش سیناپرس، نتایج یک مطالعه مشاهده‌ای انجام شده در آمریکا نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر افرادی که وارد برنامه‌های مراقبت در مقابل HIV می‌شوند، به طور چشمگیری در این کشور کاهش یافته است. بر این اساس، بیشترین میزان کاهش در این خصوص بین سال‌های 1999 و 2017 مشاهده شده است.

به گفته محققان دانشگاه کارولینای شمالی، به طور کلی مرگ و میر ناشی از آلودگی به ویروس HIV یا همان بیماری ایدز، از زمان معرفی درمان‌های موثرتر برای این بیماری در سال 1996 و همچنین به دنبال بهبود گزینه‌های درمانی و روش‌های مراقبتی، همواره در حال کاهش بوده است.

آن‌ها در مطالعه خود از داده‌های مرکز ملی آمار بهداشت برای مقایسه مرگ و میر بین 83 هزار بزرگ سال آمریکایی که از سال 1999 تا 2017 در برنامه‌های مراقبت بالینی HIV در مکان‌های مختلفی از ایالات متحده شرکت کرده بودند، استفاده کردند.

این محققان دریافتند که تفاوت در مرگ و میر بین افراد مبتلا به ایدز و جمعیت عمومی با گذشت زمان کاهش یافته است و این کاهش، در میان افراد سیاه پوست غیر اسپانیایی بیشتر از افراد سفیدپوست غیر اسپانیایی تبار بوده است.

به گزارش سیناپرس،  به گفته آن‌ها، این کاهش مرگ و میر در میان افراد مبتلا به HIV پیشرفت در روش‌های مراقبت و درمان کشور را نشان می‌دهد. مواردی نظیر شروع زودتر درمان، درگیری بیشتر در مراقبت و سطح بالاتر سرکوب ویروس، در کاهش مرگ و میر آمریکایی‌های مبتلا به ایدز مؤثر بوده‌اند.

گفتنی است این یافته‌های جالب را نشریه Annals of Internal Medicine منتشر کرده است.

نویسنده: محمدرضا دلفیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا