آنالیز مواد در کوتاه ترین زمان ممکن

به گزارش خبرگزاری سیناپرس اصفهان، پریسا ابراهیمی مدیر کیفیت آزمایشگاه یک شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس اصفهان اظهار داشت: شرکت ما توسط گروهی از کارشناسان و متخصصان تغذیه و با بهره‌گیری از دانش روز دنیا با هدف ارائه خدماتی متمایز در زمینه دامپروری فعالیت می کند و در دو بخش دام و طیور، محصولات متمایز و منحصر به فردی را تولید نموده.

ابراهیمی افزود: در بخش طیور برای اولین بار در ایران اقدام به تولید انواع کنسانتره دوقلوی معدنی– ویتامینه مرغ گوشتی، تخم گذار، بلدرچین و همچنین در بخش دام نیز، تولید انواع مکمل‌های سفارشی دوره‌های مختلف پرورش گاو شیری، کنسانتره دوقلوی اختصاصی دوره انتقال، سوپر استارتر آجیلی ویژه گوساله شیرخوار و رومن باف (بافر نوترکیب) را آغاز کرده ایم. کلیه محصولات این شرکت با استفاده از آخرین دستاوردهای علمی تغذیه دام و طیور و با پیشرفته ترین دستگاه‌های ساخت خوراک تولید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آزمايشگاه شرکت با بهره‌گيري از خدمات كارشناسان مجرب در قالب يك مركز پژوهشي و آزمايشگاهي دانش بنیان تأسيس شده و دارای تجهيزات و فن آوري مدرن بر اساس استاندارد هاي جهاني جهت انجام آنالیزهای آزمایشگاهی است که متشکل از چهار واحد آزمایشگاهی مجزا شامل آزمایشگاه تغذیه دام و شیمی، آزمایشگاه آنالیز دستگاهی، آزمایشگاه میکروبیولوژی و آزمایشگاه تحقیق و توسعه است.

ابراهیمی اشاره کرد: در آزمایشگاه شیمی تست های مربوط به خوراک دام و طیور انجام می شود و مواد اولیه را در این آزمایشگاه آنالیز می کنیم، حتی آنالیز آب هم انجام می شود، و در آزمایشگاه آنالیز دستگاهی با استفاده از دستگاه HPLC مقادیر دقیق ویتامین‌ها و انواع آفلاتوکسین ها قابل اندازه گیری است.

در آزمایشگاه میکروبیولوژی مطابق با آخرین مندرجات تدوین شده توسط مؤسسه استاندارد ايران و مراجع معتبر بين المللي، سلامت مواد اولیه و محصولات تولیدی را از نظر میکروبی ارزیابی می کنند. برای ارزیابی کیفیت میکروبی و یا ایمنی مواد غذایی و خوراک دام و طیور تنها شناخت میکرو ارگانیسم های موجود در آن ها کافی نیست، در بیشتر موارد کمیت میکروارگانیسم ها هم به همان اندازه حائز اهمیت است که در این بخش با دقت و حساسیت بالایی تعداد کلونی میکروارگانیسم ها شمارش می گردد.

در بخش تحقیق و توسعه آزمایشگاه با بهره‌گیری از دانش اساتید دانشگاه و متخصصین آزمایشگاهی مجرب در زمینه های تخصصی تغذیه دام و طیور، شیمی آلی، شیمی تجزیه و میکروبیولوژی با هدف شناسایی نیازها و چالش های روز صنعت دام و طیور، ارائه راهکارها و تولید محصولات جدید، انجام پروژه های تحقیقاتی در مورد محصولات جدید، ارائه مقالات علمی در کنفرانس ها و مجلات معتبر داخلی و بین المللی و… انجام می شود.

مدیر کیفیت آزمایشگاه ادامه داد: ما با بهره گیری از دانش بومی و تکنولوژی های کارآمد آزمایشگاهی خدمات خود را ارائه می کنیم، و با برنامه‌های خود در این مسیر کوشیده ایم تا گامی ارزشمند در جهت پیشرفت علمی و فنی صنعت دام و طیور کشور برداشته باشیم. 

ابراهیمی با توجه با شعار شرکت، «این آزمایشگاه استقرار نظام کیفیت را حرکتی ارزشمند در مسیر مشتری مداری دانسته است» اشاره کرد: ما در این راستا موفق به اخذ گواهینامه های تأیید صلاحیت آزمایشگاهی ISO/IEC 17025، تأییدیه آزمایشگاه  همکار اداره کل دامپزشکی استان اصفهان و تأییدیه آزمایشگاه همکار اداره کل استاندارد استان اصفهان شده ایم.

 

گزارش: مولود عبداللهی پور
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا