اواخر این هفته از بنز الکتریکی شاسی بلند ۲۰۲۳ رونمایی می شود

به گزارش سیناپرس، مرسدس بنز طی هفته جاری از محصول جدید خود رونمایی خواهد کرد. این شاسی بلند جدید که با نسخه سالن کوچکتر مرسدس بنز EQE خواهر خوانده شده است، پس از مرسدس بنز EQS SUV که اخیراً معرفی شده است چهارمین خودرویی خواهد بود که در اولین حضور خود روی پلتفرم EVA اختصاصی خودروساز آلمانی قرار خواهد گرفت.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در این رابطه، EQE SUV مانند همنام خود در چند مدل بنز معمولی و AMG عرضه خواهد شد. همچنین همانطور که در مدل کوچکتر دیده می شود، طراحی این محصول از حالت ظاهری صاف و سطوحی مستقیم استفاده می کند. در این خودرو همچنین می توان نشانه های طراحی از جمله خط سقف شیب دار و درب عقب زاویه دار که باید آن ها در مدل نهایی انتظار داشت، مشاهده کرد.

گفته می شود محصول جدید بنز به نوعی رقیب BMW iX محسوب شده و قرار است از بسته باتری لیتیوم یونی 90.6 کیلووات ساعتی با انتخاب طرح تک موتوره دیفرانسیل عقب یا دو موتوره چهار چرخ متحرک استفاده کند. به گفته منابع رسمی، ارزان‌ترین نسخه، EQE 350 SUV، احتمالاً ۲۸۸ اسب بخار قدرت ارائه می ‌کند.

به گزارش سیناپرس، انتظار می‌رود فضای داخلی این خودرو با SUV EQS که دارای صفحه نمایش ابزار دیجیتال 12.3 اینچی و نمایشگرهای اطلاعات سرگرمی به سبک پرتره 12.8 اینچی است، مشابهت هایی داشته باشد.

در خاتمه گفتنی است، شاسی بلند EQE در کارخانه ایالات متحده مرسدس در توسکالوزا، آلاباما تولید خواهد شد که در حال حاضر شاسی بلند EQS و شاسی بلندهای GLE و GLS با موتور احتراقی مشابه موقعیت خود را می سازد.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا