پرتاب موفق دو ماهواره گلکسی اینتل ست

به گزارش سیناپرس، ماهواره های ارتباطی گلکسی ۳۳ و گلکسی ۳۴ توسط موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس با موفقیت به فضا پرتاب شدند. لازم به توضیح است که این عملیات در ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا برنامه ریزی و اجرا شد.
به گفته اسپیس ایکس، در این ماموریت از راکت های چند بار مصرف بهره برداری شده و بوستر مرحله یک موشک فالکون ۹ حدود ۹ دقیقه بعد از شروع ماموریت،  بر روی سکوی شناور A Shortfall of Gravitas فرود آمد. این چهاردهمین پرتاب و فرود تقویت کننده فالکون ۹ محسوب می شود.

شرکت اینتل ست در بیانیه ‌ای اعلام کرد: انتظار می ‌رود ماهواره گلکسی ۳۳ در ماه نوامبر شروع به کار کرده و خدمات خود را ارائه کند.
ماهواره گلکسی ۳۴ نیز  جایگزین ماهواره گلکسی ۱۲ خواهد شد و در اواخر سال ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.  این شرکت همچنین گفت که ماهواره های فوق، بخشی از یک طرح جامع برای ارتقاء ناوگان Intelsat Galaxy هستند.

به گزارش سیناپرس، اسپیس ‌ایکس که نقش مجری پرتاب را ایفا می کرد نیز طی بیانیه ‌ای گفت: پرتاب این ماهواره ها در روز جمعه به تعویق افتاد تا از انجام موفق ماموریت اطمینان حاصل شود. این عملیات در ابتدا برای پنجشنبه شب برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل نشت اندک هلیوم در ۳۰ ثانیه قبل از شروع ماموریت، آن را لغو کردیم.

گفتنی است این ماموریت در شرایطی انجام می شود که اپیس ایکس طی روزهای گذشته بسیار پرکار بوده و ابتدا با یک فالکون ۹ توانست ۵۲ ماهواره استارلینک را به مدار فرستاده و طی ماموریت دیگری نیز ۴ فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کرد.

مترجم: رضوان خندان
منبع: upi
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا