ادیسون دانشمند بزرگ تری بود یا بیل گیتس؟

به گزارش سیناپرس، بر اساس نظرسنجی جدید از ۲ هزار آمریکایی، بیل گیتس، جف بزوس و استیو جابز سه کارآفرین برتر و دانشمندان عصر مدرن هستند. پاسخ دهندگان در پاسخ به این سوال که از بین ۴۰ دانشمندی که در ۵۰ سال گذشته بیشترین تأثیر مثبت را بر جامعه داشته اند، چه کسی را انتخاب کنند، بنیانگذاران مایکروسافت، آمازون و اپل را به عنوان نوآوران برتر انتخاب کردند، در حالی که ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس و مارک زاکربرگ از فیس بوک، با اختلافی کم در رده های بعدی قرار گرفتند.

۴۸درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه بر این باورند که دانشمندان مدرن تأثیرگذارتر از همتایان تاریخی خود مانند هنری فورد، الکساندر گراهام بل و توماس ادیسون هستند، در حالی که ۲۰ درصد برعکس فکر می کنند.

با وجود این، تنها ۳۸ درصد از پاسخ دهندگان آمریکایی می گویند که احتمالاً زمانی که دانشمندان تیتر یک اخبار می شوند به آنها توجه می کنند و تنها یک سوم از پاسخ دهندگان آمریکایی آنها را به عنوان الگو می بینند در حالی که این آمار در مکزیک ۷۴ درصد و در یکی از کشورهای خاورمیانه ۶۰ درصد است.

به گزارش سیناپرس، پاسخ دهندگان در سراسر جهان همچنین موافق بودند که تبدیل شدن به یک چهره علمی موفق مستلزم داشتن ویژگی های شخصیتی خاص (۱۹٪)، "یک ایده عالی" (۱۵٪) و تعهد به کار سخت (۱۴٪) است. خلاقیت (۳۱ درصد) و هوش (۳۰ درصد) متداولترین صفات ذکر شده بودند و پس از آن اعتماد به نفس و انگیزه (با ۲۹ درصد) قرار داشتند.

گفتنی است  ۴۲ درصد از مشارکت کنندگان در این مطالعه،  معتقدند که یک ایده بزرگ دارند که می تواند به یک تجارت موفق تبدیل شود. چهل و پنج درصد حتی اهداف خود را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین دارند و ۴۲ درصد دیگر معتقدند که آنچه که برای موفقیت در این تلاش لازم است را دارند.

در خاتمه این سوال را از شما می پرسیم که به نظر شما ادیسون دانشمند بزرگ تری بود یا بیل گیتس؟ 

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: studyfinds

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا