طراحی نسل جدید بنز کلاس G

به گزارش سیناپرس، مدیران شرکت خودروسازی بنز در حال طراحی یک خودروی خاص از سری کلاس G هستند که به صورت الکتریکی بوده و اطلاعات موجود نشان می دهد این آفرود برقی که قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، برای اولین بار برای فناوری باتری پیش نمایش شده توسط کانسپت EQXX را استفاده خواهد کرد. در صورت موفقیت قرار است از این باتری در سایر مدل های EQ آینده استفاده شود.

لازم به ذکر است که این باتری جدید با مشارکت شرکت آمریکایی Sila Nanotechnologies ساخته شده و دارای آند سیلیکونی است که در ترکیب با سایر تغییرات شیمیایی در سلول ‌ها، به افزایش ۲۰ تا ۴۰ درصدی چگالی انرژی در بیش از ۸۰۰ وات ساعت در لیتر در سطح سلول در مقایسه با باتری‌های مورد استفاده فعلی منجر می شود. گفتنی است مدل های EQ فعلی دارای آندهای گرافیتی پرکاربرد هستند.

مرسدس بنز  در این رابطه می‌ گوید شیمی سلولی جدید به محصولات جدید این شرکت اجازه می ‌دهد انرژی الکتریکی بیشتری را در هر فضایی که اکنون وجود دارد، ذخیره کند. این فناوری به نسل جدید خودرو ها اجازه می دهد تا بدون استفاده از باتری هایی با ظرفیت بیشتر، برد حرکتی خود را افزایش دهند.

به گزارش سیناپرس، محصول کلاس G الکتریکی که در نمایشگاه خودروی مونیخ سال گذشته در قالب خودروی مفهومی پیش ‌نمایش شد، قرار است از چهار موتور الکتریکی  به صورت دو موتور در جلو و دو  موتور که در مجموعه محور عقب ادغام شده‌اند  استفاده کند و به این ترتیب، علاوه بر گیربکس با نسبت ثابت، هر یک از چرخ های این محصول قرار است موتورهای خاص خود را داشته باشند. 

گفته می ‌شود که بسته نرم ‌افزاری که توسط مرسدس توسعه می ‌یابد، موتورها را قادر می ‌سازد تا اثر سه قفل دیفرانسیل موجود در مدل‌های کلاس G با موتور احتراقی را شبیه ‌سازی کنند.

مترجم: ابراهیم خسروپرست
منبع: autocar
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا