تا سال ۲۰۳۲ چند ماهواره در مدار خواهد بود؟

به گزارش سیناپرس،  سرگئی بوف، طراح ارشد سیستم هشدار موشکی و مدیر عامل شرکت ویمپل، در نشست نظامی ۲۰۲۲ اعلام کرد:  بررسی های انجام شده توسط پژوهشگران نشان می دهد تا سال ۲۰۳۲حدود ۷۰ هزار فضاپیما ماهواره  در مدار نزدیک زمین قرار خواهند داشت.

 بر اساس مطالعات انجام شده، نرخ اشیاء فضایی در مدار زمین در حال گسترش است که این مساله خطر برخورد بین آن ها را به میزان  قابل توجهی  افزایش می دهد.

ایالات متحده، روسیه، اعضای اتحادیه اروپا، همراه با چین و هند در حال حاضر هزاران ماموریت فضایی در دستور کار داشته و فضاپیماهای متعددی را به ماموریت اعزام می کنند.

بوئف در ادامه توضیحات خود گفت: طبق پیش بینی های ما، ماهواره‌ها در مدار پایینی ممکن است ظرف یک دهه به رقمی بالغ بر ۷۰ هزار  ماهواره فعال افزایش یابد.

به گزارش سیناپرس،  متاسفانه باید اذعان داشت: این تعداد از ماهواره‌ های فعال با زباله‌ های فضایی فراوانی همراه خواهد بود و موضوع فوق، وضعیت را پیچیده ‌تر خواهد کرد. متخصصان این حوزه معنقدند همه ماهواره ها و زباله های فضایی موجود در مدار زمین نیاز به نظارت دقیق دارند. 
این نظارت دقیق نیز به نوبه خود نیاز به بهبود قابلیت های سیستم نظارت فضایی ، گسترش مطالعات فضایی ملی، ایجاد فضاپیماهای کوچک و تجهیزات نظارت فضایی داشته و باید فرصت به اشتراک گذاری اطلاعات با سایر سیستم ها فراهم شود.
مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا