گرمایش زمین چه بر سر جانوران سردسیری می آورد؟

به گزارش سیناپرس، همانطور که در مطالعات اخیر مشخص شد، یک تیم تحقیقاتی سه مدل را برای کمک به تفسیر پاسخ گونه های مختلف به چنین نوسانات چرخه های آب و هوایی فرموله کرد. این مدل‌ ها درک جدیدی از نحوه واکنش گونه ‌های سازگار با سرما به گرمایش آب و هوای ناشی از فعالیت های انسانی به ارمغان می ‌آورند که برای تصمیم‌ گیری برای افزایش تنوع زیستی و حفاظت از زیستگاه ها مهم است.

دکتر جوانا استواک (Joanna Stojak) پژوهشگر این مطالعات از موسسه تحقیقات پستانداران در آکادمی علوم لهستان در این باره گفت: امروزه گونه های مختلف قطب شمال به دلیل گرم شدن آب و هوای جهانی بیشترین آسیب را می بینند و بدون شک مردم و فعالیت های انسانی مسئول این روند هستند.

او می افزاید، ما متاسفانه نمی توانیم به عقب برگردیم، اما امیدواریم هنوز بتوانیم از انقراض عظیم بعدی جلوگیری کنیم و بهترین نقطه شروع این است که بفهمیم گرمایش آب و هوا چگونه بر گونه های قطب شمال تاثیر می گذارد. 

به گزارش سیناپرس، دکتر استواک در انتها اضافه می کند که ما نگاهی دقیق ‌تر به تغییرات زمان گذشته و حال در تنوع ژنتیکی گونه‌ های مختلف سازگار با سرما و چگونگی تغییر دامنه رفتاری آنها همراه با تغییر آب و هوا داشتیم.

وی اضافه می کند، این تحقیق بسیار هیجان ‌انگیز بود که می ‌دیدیم گونه های مختلف جانوران واکنش‌ های متفاوتی در مواجهه با تغییرات آب و هوایی نشان می ‌دادند، با این حال ما توانستیم الگوهای واضح و مشترک را شناسایی کنیم.

شرح کامل این پژوهش و یافته های این مطالعه در آخرین شماره مجله تخصصی Mammal Review منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا