چگونه شریک زندگی خوبی باشیم؟

به گزارش سیناپرس، مطالعات روان شناسان نشان می دهد زنانی که همسرانشان دارای ویژگی های مبتنی بر مثبت اندیشی هستند، تعارضات زناشویی کمتری را گزارش می دهند.

بر این اساس مشخص شد برخی ویژگی های اخلاقی می تواند شرایط زندگی زوجین را بهبود بخشد. برای نمونه بررسی های انجام شده نشان می دهد زنان کمتر با مردان درونگرا دعوا می کردند و همچنین زنان با مردانی که عواطف پایدار داشتند تعارض کمتری داشتند.
تعارض زناشویی شامل مواردی مانند انتقاد، خواسته های بیش از حد یا به هم زدن اعصاب طرف مقابل بود. در این میان و گذشته از تعارض های زناشویی، عوامل شخصیتی نیز در سلامت روابط زوجین مهم بود. به گزارش سیناپرس، بررسی های انجام شده حاکی از این حقیقت است که زنان در صورتی که شریک زندگیشان از سلامت خوبی برخوردار بود، تعارضات زناشویی کمتری داشتند.

دکتر جیمز ایونیوک، نویسنده اول این مطالعه، درباره مساله فوق گفت: اگر شوهران در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشد، زنان در زندگی مشترک دچار بیشتر دچار درگیری و مشکل می شوند. نتایج این مطالعه حاصل بررسی شرایط  ۹۵۳ زوج عادی که به طور متوسط ۳۹ سال با هم زندگی کرده اند، می شود.

نتایج این تحقیق نشان داد که شخصیت و سلامت مردان با تعارض زناشویی ارتباط دارد. دکتر ایونیک در ابن رابطه گفت: شخصیت و سلامت زنان در این زمینه تفاوت چندانی نداشت. در حقیقت مثبت بودن شرایط زنان هیچ ارتباطی با گزارش های شوهرانشان از افزایش تنش نداشت.

به گزارش سیناپرس، پروفسور لیندا جی ویت، یکی از دیگر پژوهشگران این تیم مطالعاتی، گفت: تاکنون مطالعات زیادی در مورد پیامدهای وضعیت زندگی زناشویی بر سلامتی انجام شده است. این تحقیق به ما اجازه می‌دهد تا شرایط فردی افراد را در ازدواج  بررسی کنیم نه  صرفا شرایط افراد متاهل را.
شرح کامل این پژوهش در مجله تخصصی Journal of Marriage and Family منتشر شده است.

مترجم: احسان محمدحسینی
 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا