بررسی تنوع فرهنگی کشورها با استفاده از غذا و فیسبوک!

به گزارش سیناپرس، مهاجرت می تواند نقشی کلیدی در شکل دادن به شباهت های فرهنگی بین کشورهای مختلف داشته باشد. با این حال، به دلیل چالش هایی که در کمی کردن داده های فرهنگی وجود دارد، مطالعه تأثیرات آن برای دانشمندان، دشوار است.

به طور معمول، محققان برای مقایسه فرهنگ‌های موجود در کشورهای مختلف به نظرسنجی‌ها تکیه می کنند، اما این ابزارهای تحقیقاتی، مشکلات متعددی مانند هزینه های مربوطه، امکان سوگیری در ساخت آن‌ها و دشواری اعمال آن‌ها در تعداد زیادی از کشورها همراه است.

به گزارش سیناپرس، در مطالعه جدید، پژوهشگران موسسه تحقیقات جمعیتی ماکس پلانک در روستوک آلمان برای تکمیل کردن داده‌های حاصل از نظرسنجی های معمول، یک روش تحلیلی جدید را بر اساس شواهد قبلی ایجاد کرده‌اند. این شواهد نشان داده بودند که ترجیحات غذا و نوشیدنی، ممکن است نماینده‌ای مناسب برای توصیف شباهت‌های فرهنگی بین کشورها باشند.

در روش جدید پژوهشگران فوق، از داده‌های مربوط به 50 اولویت غذا و نوشیدنی در هر کشور براساس پلتفرم تبلیغاتی فیس‌بوک استفاده شده است. آن ها برای آزمایش روش جدید، آن را در 16 کشور مختلف به کار بردند و دریافتند که بر اساس این روش، علایق غذایی و نوشیدنی مردم می تواند به شکل خوبی منعکس کننده الگوهای مهاجرت در آن کشور باشد.
بر این اساس، در اکثر کشورها از جمله ایالات متحده، ترجیحات مردم برای غذاها و نوشیدنی های خارجی با غذاها و نوشیدنی های برتر کشورهایی که بیشتر مهاجران از آنجا آمده اند، مطابقت دارد.

به گزارش سیناپرس، همچنین طبق این نتایج، کشورهایی مانند اندونزی، ژاپن، روسیه و ترکیه که دارای جمعیت مهاجر کمتری هستند، به طور واضحی جدا از سایرین قرار می گیرند و مردمانشان در ترجیحات خود نسبت به غذاها و نوشیدنی های خارجی، وضعیت نسبتا مشابهی را نشان می دهند.

در این تحقیق به عنوان مثال مشخص شده که 50 غذا و نوشیدنی برتر از مکزیک، در ایالات متحده محبوب تر از 50 غذا و نوشیدنی برتر ایالات متحده در مکزیک هستند، که نشان دهنده میزان بیشتری از مهاجرت از مکزیک به ایالات متحده است تا بالعکس.

به گفته محققان، این مطالعه که نتایج آن در مجله دسترسی آزاد PLOS ONE منتشر شده اند، نشان می‌دهد که مهاجران، واقعاً نقشی تاثیرگذار در شکل‌گیری فرهنگ کشور مقصدشان ایفا می کنند و تحقیقات آینده می توانند روش جدیدی را که در این مطالعه ابداع شده است، اصلاح کرده و یا آن را با بررسی و مقایسه سایر علایق مردم مورد استفاده مجدد قرار دهند.
 نویسنده: رهاامیدوار

 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا