تمایل به تقلب امری هورمونی است

پژوهش های جدید نشان می دهد که برخی از هورمون ها نقش مهمی در تشویق و تقویت عمل تقلب بازی می کنند .

محققان دانشگاه تگزاس (University of Texas) در آستین (Austin) و پژوهشگران دانشگاه هاروارد (Harvard  University) ایالات متحده امریکا اعلام کرده اند که هورمون تستوسترون از هورمون های تولید مثلی و هورمون کورتیزول از هورمون های استرس در مساله میل به تقلب نقش مهمی ایفا می کنند . آنها دریافتند که سیستم غدد درون ریز این هورمون ها در تشویق و تقویت عمل تقلب موثر است .

بر پایه این پژوهش ها در درجه اول سطح بالای هورمون احتمال تقلب را افزایش می دهد و سپس یک تغییر سطح هومونی در طول عمل تقلب رفتار فرد را تقویت می کند .

رابرت جوزفز (Robert Josephs) از دانشگاه تگزاس در تکمیل توضیحاتش در رابطه با نقش هورمون ها در انجام تقلب گفت : " اخیرا نتایج یک پژوهش و بررسی که روی سیستم غدد درون ریز انجام شده بود ، نشان می دهد ، چگونه تاثیر سیستم غدد درون ریز در رفتار انسان قدرتمند و فراگیر است . "

نتایج مطالعات نشان می دهد ، افرادی که از سطح بالای هورمون های تستوسترون و کورتیزول برخوردار هستند ، به احتمال زیاد در تعداد مشکلاتی که حل کرده اند غلو می کنند . رابرت جوزفز در این رابطه می گوید : " افرادی که سطح هورمون تستوسترونشان بالا می رود ، ترس از مجازات در آن ها کاهش پیدا کرده در حالی که حساسیتشان نسبت به کسب پاداش افزایش پیدا می کند . "  

او در ادامه توضیحاتش در رابطه با تاثیر هورمون ها بر نوع رفتارهای انسان  افزود : " بالا رفتن سطح هورمون کورتیزول با وضعیت ناخوشایند استرس شدید مرتبط است که می تواند به شدت تضعیف کننده باشد. در واقع هورمون تستوسترون بالا باعث ایجاد جرات در فرد شده و هورمون کورتیزول بالا دلیل تقلب را فراهم می سازد . "

علاوه بر این ، در یک آزمایش ، شرکت کنندگانی که در یک امتحان تقلب کرده بودند ، مورد بررسی قرار گرفتند و مشخص شد که سطح هورمون کورتیزول این افراد پس از امتحان و انجام تقلب کاهش پیدا کرده بود . بر اساس گزارش ارائه شده ، در واقع پس از امتحان حس ناراحتی و پشیمانی در این شرکت کنندگان کاهش پیدا کرده بود که نشان از کاهش این هورمون در آن ها بوده است .

این گزارش و تحقیقات ارائه شده در آن در آخرین شماره مجله روان شناسی تجربی (Journal of Experimental Psychology) به چاپ رسیده و قابل دسترس است .     

منبع 

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا