جشنواره سیمرغ میزبان ۲۵۰ دانشجو از ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی است

مجید احمدی یازدهمین جشنواره بین‌المللی «سیمرغ» را راهی برای گسترش و ترویج فرهنگ اسلامی-ایرانی و ترویج فرهنگ سلامت با بهره‌مندی از ابزار هنر و شناسایی و رشد استعدادهای فرهنگی و هنری دانشجویان و نخبگان جامعه دانست و گفت: در یازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ، علاقمندان در ۵ بخش «تئاتر، فیلم، موسیقی، ادبی و هنرهای تجسمی» شرکت کردند و محدودیتی برای شرکت متقاضیان در رشته‌های مختلف وجود نداشت اما اکنون به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی اختتامیه جشنواره با حضور ۲۵۰ دانشجوی برگزیده از ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی در سه بخش فیلم، ادبی و هنرهای تجسمی در مشهد درحال برگزاری است.

وی ادامه داد: جشنواره یازدهم با شعار "هر خانه، یک پایگاه سلامت" تلاش دارد سبک زندگی سالم را که هدف و غایت نهایی بعثت همه انبیاء و اولیا الهی است در جامعه ترویج کند. به همین منظور این جشنواره با حضور در حرم مطهر رضوی آغاز به کار می‌کند و در ادامه کارگاه‌های آموزشی مختلفی برای شرکت کنندگان برگزار می‌شود.

احمدی همچنین بیان کرد: قرار است مراسم اختتامیه با حضور چهره‌های شاخص دانشگاهی، فرهنگی و هنری و منتخبان جشنواره روز پنجشنبه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در همین مکان برگزار شود و منتخبان نهایی این دوره معرفی شوند.

اختتامیه این دوره از جشنواره از سه‌شنبه ۹ آذرماه آغاز و به مدت چهار روز تا جمعه ۱۲ آذرماه ادامه خواهد داشت.

این جشنواره با شعار «هرخانه، یک پایگاه سلامت» در چهار بخش «بخش آزاد» ویژه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت، «بخش ملی با موضوع فرهنگ سلامت» ویژه عموم مردم، «بخش بین‌الملل با موضوع فرهنگ سلامت» ویژه شرکت‌کنندگان سراسر جهان اقدام به دریافت آثار کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا